Valgets kvaler ble unik møbel

Riktig god kveld til alle sammen 🙂
Her skjer det stadig noe, hver eneste dag men døgnet har ikke timer nok til å få skrevet om alt eg kunne tenkt meg å skrevet om. Tidsklemme heter det visst på nyespråket.

De som har lest litt på bloggen min vet jo at eg har en svakhet for gamle møbler…og å i verste fall lage gamle møbler om til min egen smak når det gjelder farge for eksempel. Det er jo nesten ikke lurt å si akkurat det høyt engang for eg vet der er mange som har mye å mene om den saken.
Forringelse , ødeleggelse , tap av verdier osv. så akkurat det hadde eg ikke tenkt å bruke dette innlegget til.

MEN….prikk prikk prikk……ja så hender det at eg får for mye av det eg synes er fint, så mye at eg faktisk ikke får plass til det. Hadde dette vært for noen år siden så hadde det vært null problem for da hadde eg nesten 200kvm
å plassere tingene på, rikelig rikelig med plass til både det ene og det andre.
Men slik er det ikke lengre, eg valgte å selge 200 kvm til fordel for 75 kvm. og da…da blir livet helt annerledes plassmessig sett.
Men eg har stor nok plass eg, det har eg jo virkelig.
Problemet kommer ikke før det er flere ting eg så gjerne ville hatt plass til og valget blir vanskelig.
Men det er jo bare et enkelt valg som må til, eg kan jo ikke skrike ULV ULV kor vanskelig….det er jo rett
og slett bare et luksusproblem og et valg som må tas.

 Valget ble tatt, eg selger den kvite gamle kommoden, selger den for 200 kr tenkte eg , bedre det enn å kaste den for det får eg ikke til. Kunne jo gitt den vekk, men nei vil ikke det heller.  Satt den ned til 150 kr men ingen ville ha den for den summen heller.

Men eg ville jo egentlig ha den selv eg….”men da må den endres for eg har ikke plass til den rett og slett !!”

Vi endrer den, lager rett og slett et nytt møbel, et møbel som passer hos meg.

En sønn på besøk , en sirkelsag og en håndsag, okei….vi prøver.
Ble den ødelagt så javel, men det hadde eg ikke noen tro på, optimist eg til det motsatte er bevist.
Dybden på skjenken var 52 cm, vi må ha den betraktelig mindre…..prøver på 27 cm og skjenken skal da omgjøres til et slags konsollbord størrelse.


Startet på bunnen, delte den med sirkelsag.
Så toppen.
Nå var møbelet ødelagt som det den hadde vært i alle fall, så det var bare og fortsette.

Sirkelsagen ble brukt hele veien rundt og ytterdelen ble delt i 2, så var det håndsag på innvendige hyller og midtdeler og Hokus Pokus…… en konsollskjenk 😉
Sikkert ikke noe som heter det men det gjør ingenting, den passet som hånd i hanske der eg tenkte den skulle passe og det er mer enn godt nok for min del.



Bena som stod på delen en saget av ble satt frem til der ryggen nå kommer.
Eg har ikke limt bakre ben på enda og ser på bilde at det må trekkes litt mer ut.
Nå mangler det en plate som skal bli rygg, litt pussing og maling og eg har plutselig et unikt møbel som egentlig ikke finnes.
Rett og slett VELDIG fornøyd.
Gjenbruk på sitt beste !

Og tusen takk for hjelpen til min sønn <3

Ha en fin kveld videre.
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg