Tanker i natten

Denne uken har eg tenkt masse på det å ta vare på tiden, bruke tiden, nyte tiden sammen med mennesker en er glad i for plutselig kan der komme forandringer i livet.
Og den forandringen kan være ting du aldri hadde forestilt deg men som gjør at livet ditt snus på hode og aldri blir som det var.
Det er jo selvfølgelig ikke noe en går og tenker på daglig, det bør en vel kanskje ikke gjøre for det kan rett og slett gjøre en dårlig. Og det mener eg, for det vet eg, at en rett og slett kan tenke seg livredd over ting.

Men eg tenker det er viktig å gjøre så godt en kan for at en selv og andre skal ha gode dager.
Gode dager her og nå, ikke engang i fremtiden som vi ikke vet noe om.
Ta vare på hverandre, gi et smil eller en klem og øs mer enn gjerne ut av godhet for godhet er en ting det aldri kan bli for mye av.
Alle trenger godhet, det finnes ikke et levende vesen verken menneske eller dyr som ikke trenger godhet.
Og det beste av alt…..det er gratis å gi og gratis å få.

Det viser seg jo at denne teknologiske verden vi lever ikke er bare positiv, langt derfra.
Midt oppi teknologien viser det seg at mange sliter med at de har veldig lite nærhet og godhet i sitt daglige liv selv om de via teknologi når ut til hele verden og har “venner” i 1000tall.
Men med hvilken nærhet ?
Ord på en skjerm?
Er det den typen nærhet som er alle best for oss mennesker ?…. eller er det menneskelig nærhet med en klem eller en klapp på skulderen, rett og slett ansikt til ansikt som er viktigst?
Eg velger det siste.

Sov godt alle sammen og så ønsker eg alle en god og fin ny uke

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg