Bødalssætra

Bødalssætra ligger i Lodalen og er et nydelig sted som eg var for første gang i sommer.
Nå tok eg søsteren min med meg dit for å vise henne dette fine stedet nesten innerst i dalen.
En kan kjøre opp all stigningen, bomvei, og det er lett og flott å gå tur når en er oppe.

Masse fine seterhus ligger på rekke på det flate sæter området og en kan se flere brearmer av Jostedalsbreen som
Bødalsbreen, Skålebreen og Tindefjellbreen.



Vi ruslet helst rundt i flatt område, krysset noen elver  og fulgte dyretrakk i lauvskogen.
Koselig og lett tur når en ser bort fra elvehoppinga vår.

Der er også skiltet tursti å gå om en vil det, i flott terreng


De små elvene samles til ei stor elv som renner ned mot Huldrefossen , utfor den og videre ned og ned til den renner ut i Lovatnet.


Huldrefossen

Eg synes dette er et nydelig sted, helt bord fra omverden, kun naturen rundt en.

Ha en fin kveld alle sammen 🙂
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg