Tur til Mosterhamn på Bømlo

Lørdagen måtte nytes, knallblå himmel gav oss en herlig dag og eg tok turen til et sted eg lenge har hatt lyst til å besøke, nemlig Bømlo.
Men skal en se hele Bømlo er ikke det gjort på et øyeblikk, så bare vel halvparten ble sett i går.
Dette blir et fotoinnlegg av noe av lørdagens opplevelser.

Første bildet er tatt rett etter en er komme over Bømlabrua og fjellet i bakgrunnen er fjellet Siggjo på 473 m., en meget bra besøkt fjelltopp visst en skal dømme etter bilene som stod parkert på parkeringen i går.

Eg tok et lite stopp i Røyksundkanalen for å ta noen bilder også.



Turen gikk alle først til Mosterhamn og på veien stakk eg innom Moster kirke.

Da var det ikke langt til Mosterhamn og Moster Gamle kirke som er fra 1100 tallet.



Deretter gikk turen opp til en statue eg så stod like ovenfor og der fikk eg nå inn en dose lærdom for dagen.
Statuen var av ei kvinne  som skulle vise seg å være mor til Håkon den Gode.

Så ved en tilfeldighet på vei tilbake til bilen snudde eg meg og såg meg tilbake, da oppdaget eg plutselig toppen av et kors oppe på høyden ovenfor kirka.
Det måtte jo også utforskes, opp på den toppen måtte eg og da fikk eg samtidig en flott utsikt over Mosterhamn.



Ned igjen må en jo også….det var en smal sti

Det var på tide å komme seg ned på kaien.
Det såg så fint ut der nede og eg ble ikke skuffet, det var fint.
Så der ble eg en stund denne herlige høstdagen.

Turen gikk videre….. men det blir i et annet innlegg 🙂
Ha en flott søndag alle sammen 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg