Reise uten kontroll

Så skal eg snart ut å reise igjen, utenlands.
Og selv med flyskrekk og angst så er det noe eg ser frem til, for det å få reise og oppleve andre
steder i verden, det er flott.
Nå skal ikke reisen min gå til et ukjent sted, nei langt derfra.
Eg skal reise til Polen, nærmere bestemt Gdansk. Og der har eg vært mange ganger tidligere.
Hva forbinder eg med Gdansk ?
Jo det kan sies med et ord….tannlege!


For flere år siden startet eg mine Gdansk turer med samme mål hver gang…tannlege.
Mye billigere enn i Norge og de er knallflinke.
Hvordan har det seg at eg føler vi nordmenn  tror vi er så gode på ting ? De er nemlig like gode i Polen, og vel så det.
De ligger like langt fremme som oss, kanskje mer, det er bare vi som ikke vet det.

Men selv om mine reiser har vært tannlege relatert så har eg fått sett og opplevd mye på mine turer.
Det var ikke før eg stod der at eg fikk vite at 2.verdenskrig den startet nemlig akkurat der….i Gdansk.
Dette minnesmerke er reist av akkurat den grunn.

Eg har hatt mange fine turer dit, med søsken og med mine barn, og også alene.
Minner, koselige minner.





Sopot  ligger bare en kort tur fra sentrum i Gdansk, et flott sted. Med sydenstrand og et yrende folkeliv.
Nydelig sted å finne roen,
ruslende ut på den lange piren.
Der har eg vandret både sammen med mine og alene.



Men altså, mine turer har vært tannlege relatert, det blir ikke denne turen.
Jo hadde eg vært smart så hadde eg tatt noen tannlegebesøk i samme slengen, men nei…eg orker ikke tannlege nå.
Så hva skal eg til Polen for nå da ?…..
Jo eg skal til Polen for å være barnevakt !!!!
Det blir en helt ny setting rett og slett.
Barnevakt i Gdansk !  Joda det må jo bli greit det vel?

Men det som er merkelig… det er at eg har null kontroll , og derfor er eg heller liksom ikke klar til å reise.
For det er alltid eg som har kontroll, eg som har billetter, eg som har kontroll over stedet en skal bo osv.
Og denne gangen har eg ikke det.
Eg vet ingenting.
Annet enn at eg skal reise og hvilken dag eg skal reise. Resten og for å si det sånn…alt…vet sønnen min.
Merkelig situasjon….eg er bare med på lasset….barnevakten 😉
Men men, tur blir det og oppdatering…….. det kommer 😉

 

Ha en flott torsdag alle sammen 😀

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg