Tysk militærfly nesten på terrassen

Det var helt utrolig rett og slett.
Fredag var eg utrolig tidlig oppe, før fuglene nesten, og etter bare litt over 1 times søvn så følte eg meg litt ør i hode rett og slett.
Som alltid, så sant det ikke er iskaldt eller sprutregner så har eg terrassedøren stående åpen.
Hva eg egentlig holdt på med inne kan eg overhode ikke huske, men plutselig merket eg en sterk dur utenfra,
som et fly….som en nesten kunne tro landet utenfor !
Eg begynte nesten å lure på meg selv…nå er du overtrøtt altså, men lyden…den var jo der.

Eg grep mobilen og gikk ut, for så å se et fly som hadde passert huset…men som fløy utrolig lavt.
Har aldri sett et fly så lavt, bare helikopter som går inn for landing.
Merkelig tenkte eg samtidig som eg tok dette bilde….

Men det som var enda merkeligere…lyden var jo så sterk enda !
Veldig sterk.
Og eg snudde hode og såg til venstre…..og rett på et fly !!!
Det var mildt sagt lavt…..og helt utrolig syn.
Her stod eg på terrassen som bare ligger 50 cm over bakken…..og det føltes som eg såg rett på flyet!
Eg ble temmelig paff, men klarte faktisk ta bilde, utrulig nok.
Husker eg tenkte at det kunne jo ikke være mulig å fly så lavt, de kom jo til å fly inn i noe.

Senere fredagen fortalte eg noen dette og eg husker det var sagt i samtalen at de måtte jo da fly så lavt at de ikke ble sett av noen radere.
Eg har tenkt mye på disse 2 flyene  og i dag fikk eg faktisk svaret på den merkelige flygingen da eg åpnet en avis og der var jo flyet.

Overskriften var : Tyske militærfly over Nordhordland, de fløy rett over trekronene.
I avisartikkelen står det videre at Forsvarets hovedkvarter sier at det sannsynligvis var en treningstur nedover vestlandskysten av 2 tyske C-160-fly.
Dei driv blant annet med lavflygnings- og navigasjonstrening.
Det er noe en gjør mellom anna for ikke å bli sett på radar.

En nær opplevelse var det i alle fall. 🙂

Ha en fin kveld alle sammen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg