Nytt teppe :)

For et par uker siden gikk eg rundt meg selv flere ganger for å finne på noe eg kunne gjøre på mens eg såg filmer eller annet på tv om kveldene.
Når eg er hjemme hos meg selv glemmer eg jo å sette på tven, så da driver eg med mønsterstrikk både sent og tidlig, ting eg må følge med på mønsteret på mener eg da. Men når eg ikke er hjemme brukes kanskje kveldene til en del tv,
filmer, serier eller noe i den dur.
Og eg klarer IKKE sitte bare å se på tven, det fungerer veldig dårlig. Da sitter eg og klorer på hud på fingrene, og lager meg rett og slett sår på fingrene.
Så hendene må ha noe å gjøre.

For ikke lenge siden var eg ferdig med et heklet babyteppe, det passet godt til tv titting, så hva med å lage et større teppe, i diverse garn eg hadde liggende ?
Som sagt så gjort og eg startet på et teppe med bredde på litt over 1 meter.
Veldig greit å slenge over seg  visst en føler behov for det på sofaen eller i en stol, og også greit som sengeteppe på ei 90 cm seng.

Eg kom vel ca 30 cm på teppet før eg reiste hjem, og lot teppe bli liggende der eg ser mest på tv for det er jo der eg trenger slikt arbeid.
Sist uke var eg tilbake og klødde i fingrene etter å få hekle mer på teppet.
Det kan nesten virke som eg såg tv hele uken, men det gjorde eg ikke , ikke på dagtid, men da var det så gøy å hekle på at eg heklet både om dagene og om kvelden.
Og vips ….så var teppet ferdig ! 🙂
Dvs. det kunne ikke bli større for eg hadde ikke mer av garnet eg hadde brukt.

Eg har brukt garn eg hadde liggende, en del kjøpt på Europris og også noe kjøpt på Obs.
I tillegg har eg brukt opp en god del garn eg hadde fra Ice Yarn.
Heklenål nr 5

Teppet ble 1.08 m bredt og 1.73 m. langt.
Veldig fornøyd og veldig klar for å starte på et nytt…fargene er allerede på plass i hodet 😉

Ha en riktig fin lørdagskveld 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg