Kveld i hagen

God kveld alle sammen.

Akkurat kommet inn etter flere timer i hagen og i drivhuset.
Hadde strikketøy med i drivhuset så det ble både handarbeid og hagearbeid, litt av begge.
I drivhuset vannes det og plukkes litt visne blader og så er det godt å bare sitte der og slappe av.
Pasjonsblomsten står full av knopper

Noen Fuksia står også i drivhuset

Og akeleier som eg sådde for 1 måned siden

Men i dag har eg sådd litt også.
Hva i all verden sår eg i drivhuset i slutten av juli tenker du kanskje, det er da altfor sent, joda for vanlige sommerblomster er det for sent, men for flerårige planter er det helt okei tid.
Da sår eg de der og så planter eg dei ut litt seinere.
På den måten får eg blomster allerede neste år på planter som ikke blomstrer før andre året, stort sett i alle fall, selvfølgelig kan det jo skje at de ikke blomstrer men slik er det jo med alt.

Det eg har sådd i dag er akeleier, stokkrose, valmuer, busknellik og faktisk litt frø som eg er usikker på hva er.

En rundtur i hagen ble det også, koselig å bare rusle rundt.
I år er ikke hagen min så bra som den kunne vært, årsaken til det er at eg er en god del hjemmefra og derfor har eg ikke fulgt opp alt slik eg kunne ha gjort. Og det vises selvfølgelig, men okei, eg vet at det er slik, og vet hvorfor, så da får eg være fornøyd med den slik den er i år.
Tok noen bilder på min vandring også.


Vinterherdig fuksia som står ute hele året


 

Nyeste plante er ikke plantet ned enda, en sommerfuglbusk, ferieminne kjøpt i Måløy

Les gjerne mer om hager og blomster på facebook gruppen Hageglade på facebook
https://www.facebook.com/groups/hageglade/

Ha en fortsatt fin kveld 🙂

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg