Det blir en lampeskjerm til slutt

Det går fremover med lampeskjermen eg holder på å lage,
men en ting er sikkert og det er at det er et tidkrevende og puslende arbeid. Det er slett ikke noen jobb for
de som ikke har tålmodighet og de som vil har ting ferdig i en fart.
For her er det ikke fart inni bildet i heletatt, her er det bittesmå sting med bitteliten nål og sytråd som snirkler seg frem langs hver liten brikke som hekles ferdig og som helst skal passe inn der den skal stå.

Eg har ikke gjort dette til et prosjekt som skal ferdigstilles på ei uke, her blir det tatt litt innimellom og da helst om morningen som en rolig start på dagen. Da kan eg sitte en times tid for å montere en eller to nye små brikker.
Brikkene…de blir helst heklet om kvelden eller på en ferjestrekning for eksempel
Så en kan trygt si at denne skjermen blir til overalt.

Nå når vi fikk en smak av vår og sommer har det også blitt en del utearbeid  med mold og stein,
da passer det veldig dårlig å komme inn og sette seg til med kvitt arbeid, særlig om en ikke har brukt hansker.
Da har det kunnet gå dager før eg har turt å være borti den hvite hekletråden.
Så alt til sin tid, men det går rett vei….det går fremover og eg satser på at eg om ikke lenge skal kunne vise ferdig lampeskjerm. 🙂
Men allerede nå er 2 nye skjermer i tankene,  så ideene lar seg ikke stoppe selv om ting tar tid.

Ha en flott onsdag alle sammen 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg