Ikke kjekt å starte dagen med klaging

God morgen alle sammen

Tidlig oppe siden eg ikke får sove og blid som eg pleier være om morningen,
og klar for å få gjort litt i dag også.
Men først måtte eg hente posten fra gårsdagen som fortsatt låg i postkassen og hva fant eg der?
Jo ei rekning  fra Posten Norge med krav om porto for en pakke eg hadde sendt pga. manglende porto
som det stod.
Ikke det at summen var så stor, 95 kr.
30 kr i manglende porto og resten i ekspedisjonskostnader.
Men prinsippet her teller mer enn de 95 kronene rett og slett så dette aktet eg ikke betale.

Dermed ble det å starte dagen med å ta en klagetelefon til posten Norge.
Ikke akkurat den kjekkeste måten å starte en dag på , men rett skal være rett synes eg.

Eg sender en del pakker og bruker “post i butikk” og siden det er kunden som betaler portoen så er eg først en tur på posten og sjekker og får opplyst hvor mye det blir i porto, deretter opplyser eg kunde om summen og så er eg tilbake til posten igjen og sender pakken.
Dermed blir pakken først sjekket når eg ber om opplysning om porto, deretter når eg er tilbake og skal betale porto og sende pakken.
Det er personen bak skranken som måler og sjekker via pc og hefte over porto….eg bare betaler.
Så de har nok sendt rekningen til feil person.

Dette opplyste eg vedkommende i Posten Norge om og heldigvis var vedkommende enig med meg,
dette er post i butikk sin plikt å betale, ikke min.
Flott at vi var enige så dagen kunne starte bra.
Ikke hver dag eg kan rive og kaste rekninger så jippiii 🙂

HA EN FLOTT TIRSDAG ALLE SAMMEN 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg