Ikke råd til å kjøpe kalkmaling

Så var det søndag og tanken var å ta det helt rolig for eg har vært temmelig sliten i det siste og da passet det jo godt å ikke gjøre noe som helst i dag da liksom.
Men så er denne kroppen slik at en må gjøre noe når den virker, og etter å ha brukt opp formiddagen til å komme meg ut av senga, heklet en liten brikke til et prosjekt…så våknet kroppen tydeligvis.
Det kan også ha noe med at eg de siste dagene ikke helt har forstått hvordan eg skulle rekke over å pusse opp de tingene eg har stående her hos meg selv, ( har nemlig en god del stående et annet sted også) og vurderte sterkt i går om eg skulle prøve å kvitte meg med tingene uten å ha pusset de opp.

Det er jo møbler det er snakk om og alle vet jo at møbler tar plass.
Her har det vært stuet i høgden på et av rommene og nå kjenner eg at eg er mektig lei av det rotet.

Det hører vel også med til historien at eg har malt på mine egne møbler i 2 dager for å få ferdig ting som har hopet seg litt opp.
Eg hadde jo lyst til å male med kalkmaling, men den er jo slett ikke gratis.
Sjekket et sted på 1 liter maling + en boks klar voks og en boks svart voks og det fungerte ikke for mi lommebok,
en god del over 1000 kr + frakt.
Nei det gikk bare ikke. 🙁
Så hva gjør man da ?

Jo man fikser det på en annen måte, man lager sin egen kalkmaling.
Som sagt så gjort og før helgen var eg innom Biltema og kjøpte 5kg flisefugemasse ( jada da har eg sikkert nok resten av min levetid og vel så det for det skal ikke mye til hver gang) til den nette sum av 149,- + 2 pensler og da var eg i gang med mine egne møbler for maling hadde eg jo i massevis og eg hadde googlet på nettet om hvordan man lager sin egen kalkmaling.

Så i dag gikk eg en liten tur i tenkeboksen når eg kjente kroppen var på min side….ble ikke der lenge for da kan det hende det ikke hadde skjedd noe.
Nei eg kastet meg rundt og begynte å rengjøre møbler som skal pusses opp og som eg selv ikke skal ha.
For det første hadde eg en gammeldags lampe med bord på stående i stua her fordi det ikke var plass noe annet sted…..
så eg kastet meg over den.
Så hadde eg en gyngestol som var umulig å stue vekk liksom, den var så kantete liksom, den trur eg kommer til å bli knallfin med ny farge og nytt trekk.
Deretter var det en liten kommode som skal få lov til å bli tofarget tenker eg…


Og slik gikk dagen, med malerkost i handa og bare noen ørsmå pauser og plutselig var kl 9 i kveld.
Startet klokka halv 2 så det er vel lov å si at eg var litt lei av å male kl 9.

Oppsummert så står de her midt i stua nå da…..ferdigmalt gyngestol, ferdigmalt lampe , 2 av skuffene til kommoden
og 2 bordlamper som er malt med kalkmaling og som skal få helt spesielle skjermer.
Og søndagen ???? jo den forsvant uten avslapping og eg….eg er sliten.
Men fornøyd med innsatsen.

Så nå skal de få stå slik mens eg venter på voks som eg har bestilt til en mye billigere penge, og så skal de settes inn med voks.

Ha en fortsatt fin søndagskveld alle sammen 🙂


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg