Ja eg har vært så treg

Det har ikke blitt noe skriving på meg i det siste, joda tankene om det har vært der men mange ganger er det langt fra tanker til virkelighet, det er vel noe mange har fått erfare.
Man tror man skal og tenker man skal og bør….men nei…kroppen følger ikke alltid tankene og handlingene følger heller ikke.
Dessuten var ikke forrige uke min beste uke heller så er nå det sagt.
Men hvordan i all verden kan eg si det? I en bloggverden og sosiale media verden der alt skal være så supert?
Sier det fordi det er sannheten eg, så enkelt.
Eg svever ikke rundt på en rosa sky på sosiale medier visst eg ikke gjør det i virkeligheten.
Sannheten er ikke vanskeligere enn det.

Når eg åpnet facebook nå i kveld stod det på øverste linje :
God kveld Marianne. Er du klar for at Lindås får snø i morgen ?

Hvem i all verden som bor ved kysten på Vestlandet er klar for snø 11 april ?
Ikke eg i alle fall, men verken eg eller noen andre styrer været og takk Gud for det for ellers ville det vært totalt kaos mesteparten av året. Når de som skulle brune huden for å se flott ut skulle få regn fordi bøndene hadde bruk for regn på møkka si, eller når ihugede skientusiaster skulle få regn når de hadde planlagt snø og skiføre.
Det hadde blitt totalt kaos i verden, se bare på kor mye elendighet og krig 2 enkle naboer kan lage for hverandre,
hva da om millioner skulle deltatt?
Nei takk og lov for at vi mennesker ikke regjerer over været også, det er vel nok ting vi regjerer over.

Var en tur i drivhuset i kveld og der vokser og gror det faktisk.
Når eg sier faktisk så er det fordi eg ikke daglig er tilstede og passer på, og da skal eg heller ikke forvente underverker, men heller se positivt på hvordan det ser ut, og eg er fornøyd eg med hvordan plantene har tatt seg opp uten daglig pleie og påpassing.
Så bildene i dag blir fra drivhuset….ikke fra de værste plantene…men fra de som ser flottest ut.
For det er der som ellers i virkeligheten…..alle er ikke like.
Det blir forhåpentligvis blomstende fuksia i år også.

HA EN FIN UKE ALLE SAMMEN

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg