Noen er borte

Noen er borte,
men når eg ser ut vinduet kan eg ikke se noen tegn på det.
Ingenting er annerledes av det eg ser med øynene….
mennesker går forbi, busser og biler kjører forbi, alle er opptatt med sitt.
Nye dager våkner til liv,
kjøttmeisene spiser på maten som henger i furua,
snøklokkene blomster og i dag så eg også en krokus.
Solen varmer mer og mer for hver gang den er fremme,
men denne dagen er overskyet.
Det går mot en ny vår og sommer, alt rundt oss våknet til liv og gir løfte om en ny sommer.
Livet går sin vante gang og med det blotte øye er det ingen endringer.
Men eg vet at noe er forandret,
noen er borte.

Eg kjente ikke “noen”, men eg er takknemlig for å ha fått hilst på deg.
Du hadde en utrolig livserfaring, både på godt og vondt.
Du var rik på kunnskap og kunne ha fortalt mye om veldig mye.
En ting som sitter igjen er viktigheten av å ikke utsette ting en tenker å gjøre …til senere.
For plutselig finnes ikke senere i sammenhengen med “noen”
Ingen kjenner dagen før solen har gått ned er en sterk sannhet.

Igjen kikker eg ut vinduet og undrer meg over at utad er ingenting forandret,
verden ruller videre,
alt er som det var…..utad.
Vissheten inni meg er den eneste som forteller med at bak veggene og vinduene i det hjemmet
er det ikke lenger noen.
Noen er borte.
For verden var du bare noen
men for noen var du hele verden.
Hvil i fred.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg