Nei eg såg ikke dette komme

For et noen år siden kom det en farsott over landet….
nemlig Dorthegenseren.
Og det virket som om alle som kunne strikke bare MÅTTE strikke seg Dorthegenser.
Og det ble strikket og strikket for mange nøyde seg ikke med en…dette var moro…
strikker flere.
Dorthe Skappel kom ut med bok med masse lettstrikkede gensere og jakker,
dette var noe alle kunne få til ble det sagt, og det tok helt av.
Det ble opprettet grupper for oss som strikket Dorthegensere og jakker og kor mange Dorthegensere det finnes rundtom det aner eg ikke, men det er ikke et lavt tall…det er sikkert.

Og en tenker av og til i slike perioder…hva blir det neste store…???
Nå er det komme…..og denne gangen ble det neimenn ikke noen dame som stod for det,
nei det ble en sprengningsmann fra Odda som banner og steiker i annenhver setning som skulle
få i gang den neste store farsotten nemlig først Rallargenseren……og så smalt det virkelig til med
Lothepusgenseren og Lothepuslua.

Og så er vi i gang igjen…..alle må strikke…alle vil ha….Lothepuslue ikke minst.
Og garnbutikker skal ha en halv 1000 lapp for garnpakke til en lue !!!!
Men det er nok mange som ikke blir stoppet av den prisen, for Lothepuslue mååå en jo ha.
Eg er ikke ferdig med første Lothepuslua enda, men ja, eg holder på å strikke den til noen eg også,
men det blir ikke av garnpakker til 500 kroner.
Det er nemlig lov å tenke seg til mye billigere alternativer.

Så det blir ikke lenge før det går et hav av Lothepuser rundtom i vårt landstrakte land.
Men det skal nok mer til enn lua for å være en ekte Lothepus vil eg tro 🙂
Vi får nøye oss med å være småpuser vi 😉

God strikking alle sammen 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg