Har du ei gammel sparebøsse med 50øringer i ?

De som kjenner meg vet at eg liker spennende prosjekt ….
og at eg liker å pusle puslespill, og da mener eg ikke med 500 biter…nei , jo flere biter jo bedre er det.
5000 biter er vel det største puslespillet eg har lagt, og det er jo mange biter det.

Tenk da om en skulle 6 doblet det tallet….. til 30 000 biter !!
Det hadde vært en test av tålmodighet og pågangsmot det, det hadde vært artig !!

For et par dager siden postet eg en video på facebooksiden min….
en video om et gulv….laget av mynter….27 000 mynter,
og skrev at det hadde vært artig å lage noe slikt.

Ene sønnen likte ideen og nå er jakten på mynter i gang.
Han har lagt ut annonse på 2 kjøp og salg sider på facebook.
Annonsen ser slik ut :

Har du femtiøringer liggende? Kjøper/veksler dei gjerne for deg!:)
Trenger så mangen jeg kan få tak i.

Skriv til meg om du vil kvitte deg med dei

Og det flotte er at folk tar kontakt….noen har et par stykker som de gjerne veksler i noen kronestykker,
andre har noen 100…., noen vil veksle de….andre gir de bort.
Det som er artig er at her blir det mange mynter fra fjern og nær…. eller mange bekker små….for å si det slik,
som skal bli til en stor innsjø.


I dag måtte eg leite frem en sparegris eg hadde fra før århundreskiftet…..og som troll av eske rant det ut
50øringer….. 🙂 det var artig. Men eg vet eg har flere….noen her og noen der…..

Disse gamle 50 øringene skal bli en del av et stort prosjekt sammen med min sønn

I starten var det videoen på facebook siden min vi satset på, men allerede nå jobber vi med tanken på å lage et mønster i det.
Og en er heller ikke nødt til å lage gulv…..en kan like godt lage en vegg…..
det finnes ingen grenser, bare oppfinnsomhet som skal til.
Og mens vi samler koser vi oss med stadig nye bilder på nett 🙂

HA EN FLOTT ETTERMIDDAG OG KVELD  !
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg