Min 1. søndag i advent.

I går var som alle vet 1.søndag i advent.
Da henger man jo opp adventstjernen og setter opp adventsstaken, da er adventstiden i gang,
en tid med juleforberedelser og forhåpentligvis masse kos.

Men eg brukte 1.søndag i advent på en helt annen måte enn eg noen gang har gjort,
en ting er jo å grise til hender og klær med mjøl og kakebakst,
en helt annen ting er å grise seg til med betong lim og bruke dagen til å være punktlig
nøyaktig hele tiden.
Sånn brukte eg dagen sammen med min eldste sønn.
Vi brukte den til å flise et bad……en ny type søndagsunderholdning med andre ord.

Primer og membran var forskriftsmessig hatt på så da var det bare å sette i gang.
Tungt både for knær og armer , men en stor glede for hver vegg som ble ferdig.

 

Naboene hengte op røde julegardiner…..vi satt opp ei ny flisrekke.
Naboen pyntet utetre med julelys….vi startet på en ny vegg.
Kanskje følte vi på samme tilfredsstillhet egentlig, tilfredsstillelsen over å få noe gjort.

Veldig slitne men veldig fornøyde ved midnatt når det bare var litt mer enn 1 vegg som gjensto.
Kroppen er sliten i dag, hendene tørre og såre av fliselim….men glad for å ha kunnet hjelpe til
med noe så viktig.
Så får vi heller henge opp adventsstjerne en dag i uka….
tross alt viktigere å få toalett i hus enn adventstjerne 🙂

Ha en fin 1.mandag i adventstiden alle sammen 🙂

 

6 kommentarer

Siste innlegg