Nissen på Langstrand

Siste ukene har eg sett bilder av noen niser som eg synes var helt nydelige så på min tur
nordover denne måneden fant eg ut at en slik måtte tanta mi ha.
Så vi avgårde til skogs etter granbar og mose.
Streng hadde vi kjøpt og en pakke med røde julekuler ble kjøpt på Europris for 20 kr

Mosen i skogen var veldig gulgrønn men på vei mot skogen hadde tante Unni sett en stor stein
med nydelig farget mose, og den var bare lekker. Vi løftet den av i store flak og var veldig fornøyde.

Eg laget nissen for å stå inntil vegg så derfor ble det lite støttegreiner på baksiden på en måte.
Viklet alle grener sammen med strengen og låg på mosen fra toppen og nedover.
Kanskje noen starter i andre enden av lua, men for min del ble det enklest sånn.

Vi hadde ikke fått fatt i noe vi kunne bruke til skjegg så det ble brukt bomull. Ikke så veldig lurt med
bomull om det blåser og regner mye for det fyker jo lett, men man tar det man har.
Nesen ble en blank rød julekule, medium størrelse og dusken i lua ble en matt kule.

Eg fikk granbar til overs så da ble det laget et juletre som ble pyntet med røde kuler og kongler
og også en krans.

Lett å lage…..og billig ikke minst.

Ha en fin dag 🙂

 

4 kommentarer

Siste innlegg