“Gjør ferdig” dager er lurt

Siste ukene har eg startet på flere strikkeprosjekter enn normalt rett og slett.
Det hadde nok noe med at eg hadde eldste sønn og svigerdatter på besøk sist helg og plutselig
hadde eg startet på to nye små strikkeprosjekt mens eg egentlig hadde to andre små prosjekter eg hadde tenkt å ferdigstille.
Men når det gjelder strikking er eg lett å lede ut i fristelse rett og slett.
Ikke noen som trenger si noe , det er nok å bruke øynene så klirrer det i strikkepinner.
Men sist helg var det ideer til småstrikk som tok form og måtte testes ut og før besøket hadde reist søndag var eg godt i gang med to nye strikke prosjekt.
Sånn kan det gå !

Men så gjelder det å ta seg litt sammen da, og gjøre ferdig litt annet og jammen klarte eg det også….
klapp på skulderen til meg selv for det.
Den ene tingen var sokker i flere farger…..nesten så eg følte det var retrosokker,
eg har i alle fall gitt de navnet retrosokker.

Strikket i Silja i okergult, oransje og mørk grå på pinner nr 3, fikk eg mer og mer
en retro følelse når eg holdt på med sokkene.
Kanskje fordi eg ser på så mye retro interiør for tiden og får ideer til å gi nytt liv til retro møbler..
trur det må være noe slikt.
Så her er altså retro sokker 🙂
Sokkene ser litt små ut til meg…og det er dei også,
for den som skal ha de bruker mindre størrelse enn meg selv.


Da var en ting ferdig….neste tar eg i morra 😉
Han en god natt og en riktig fin fredagsmorgen alle sammen 🙂

4 kommentarer
    1. Så fine retrosokker du har laga. Skikkelig gladsokker dette.
      Begynte på eit nytt strikk i går og har tenkt å fortsette litt på det, men har to eller tre eg vil begynne på veldig fort eller 4. Og så har eg bestilt mer garn. Ja da no blir det kanskje emr strikking fremover. Vi får sjå. I helga tror eg det blir det hvertfall. Kos deg med strikketøyet ditt du

    2. Greta: Tusen takk for det 🙂 synes det er gøy med farger eg, håper mottaker synes det samme 🙂
      Begynte også på et nytt strikk i går, uten at det var nødvendig, men men . Må ha strikk for alle anledninger. Rekner med at det skal strikkes mye de neste ukene for min del, og må ha både stillestrikk og masestrikk 🙂 ha en fin søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg