Man vet ikke om man kan før man har prøvd………

Da yngste sønnen kom heim sist helg lurte han på om eg kunne sy noe til han.
Joda det kunne eg jo sikkert…?
Hva som skal syes da?
Jo ei bukse eg har….og så nytt tak i bilen !!
I skai !

Det er ikke noe eg har prøvd på tidligere, men det måtte jo gå an å få til tenkte eg…
typisk Pippi tanker.
Man vet jo ikke før man har prøvd.
Sønnen gikk ut og rev taket utav bilen og kom inn med det…..”sånn skal det være” sa han

Det første som måtte gjøres var å måle opp sånn ca hvor mye en hadde bruk for av skai,
og så måtte taket sprettes opp for der er jo spiler på undersiden som er sydd i løpeganger som
igjen er sydd farst i takstoffet.
Her er spilene sprettet av og ligger i de gamle løpegangene.

Så da var det å skaffe skai og møbeltråd og sette i gang.
Taket er jo ikke likt over alt, det svingte litt inn her og der og måtte måles og klippes bit for bit
så alt ble rett i forhold til det gamle taket.
Men det gikk greitt og her er spilene kommet på plass på undersiden av det nye taket.


Og etter å ha sydd på noen små sidestykker som går nedover ramma ved bakvinduet
kunne det nye taket i svart skai monteres i bilen.

Det henges først opp med spilene og så må taket strekkes skikkelig innunder alle lister rundt
hele veien.
Det er et arbeid som tar en del tid å strekke det fint opp så vi ble ikke helt ferdig med
det før han måtte reise søndag, men det er bare finpussen som står igjen…
og ja….eg fikk til å sy tak i en bil
Alt man får til….bare man prøver .


Nå gjenstår det bare å sy nytt trekk på desse 2 solskjermene

 

6 kommentarer
    1. Du er jammen ikkje skuddredd og tøff er du også. Kjempe flink er du og. Eg er imponert, ikkje mye mer å sei om det. Ønsker deg samtidig ei flott og travelt helg. klem fra Sem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg