Høstferietid

Flere dager siden siste innlegg fra meg nå,
det har vært travle dager , sikkert for travle for angsten har også gjort seg godt til kjenne,
nei den tok ikke noen høstferie….tvert om.
Til helgen som var fikk eg heim 2 av mine 5 barn, en svigersønn og 2 barnebarn.
Og siden de kom har dagene bare flydd og nettene blitt korte.

Det skjer noe hele tiden.
Noen skal hit, andre dit og hit og dit blir masse til slutt.
Så det går i ett.
Innimellom slagene har eg lært svigersønnen å strikke, så han har strikket seg ei flott lue…
skulle ikke tro det var det første han har strikket spørr du meg.
Her er luen fiks ferdig 🙂

En annen ting vi har holdt på med er å planlegge og gjøre klart for å strikke tepper.
Slike tykke tepper som er så populære for tiden.
Eg såg et sted at pinner og garn i “rette sorten” for å si det slik…det kom på over 2000 kr
+ toll og frakt.
Det er jo ikke aktuelt så vi lager vårt eget garn.
Pinner var eg og såg etter på butikker i går, men fant bare nr 12 i rundpinne, ikke høyere.
Eg var ikke innom noen strikkebutikk da, kan jo hende eg hadde funnet større der,
men på Stoff of Stil kjøpte eg meg i alle fall en nr 12.
Men det er jo altfor lite egentlig, så eg kjøpte meg også 2 kosteskaft hehe.
Joda her skal en få vondt i skuldrene etter hvert tenker eg, det gjelder vel å porsjonere ut
et par omganger i slengen tenker eg.
Kommer eget innlegg med kosteskaftene 🙂

Ha en fin kveld alle sammen

 

4 kommentarer
    1. Det er kjekt med besøk, men det kan nok også bli vel travelt ja. Men da får ein bare roe ned etterpå, ikkje sant. Du er så dyjtig på det her, så angsten den er nok snart jaga vekk att.
      Svigersønnen har strikke gener iorden virker det som. Det var ei veldig fin lue for ein nybegynner ja.
      Den teppe strikkingen der hørtest ut som mat for vonde skuldre ja. HAr litt vondt i skuldrene for tida og får det enda vondere bare med tanken på teppe strikkingen din. hehe. Blir spennende å sjå da. HA ein flott dag vennen.

    2. gretashobby: Javisst er det kjekt med besøk.
      Teppet med kosteskaft blir nok liggende heime når eg i morgen skal til kjæresten, det er jo ikke slikt strikketøy man tar med seg på tur akkurat. Og skuldrene er nok fornøyd med det.
      Ha en flott torsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg