Høstens ruskevær er fint innevær

God formiddag alle sammen.

Så kom høstens første ruskevær med vind og regn fra alle kanter.
Det er vått så det holder ute men innimellom letter det opp og en kan skimte blå himmel
mellom skyene og et nydelig lys.
Skyene drar fort over himmelen ser eg ….så det er en del vind der oppe.

Den store bjørka eg har i hagen har mistet mesteparten av bladene, ikke fordi bladene er helt
visne, nei fordi vinden herjer og hjelper de ned.
“Å som det ser ut med alle bladene på grusen og plenen din” vil jo noen si, andre vil si “der har du
grunnen til å ikke ha trær så tett opptil grusganger og hus” vil andre si.
Men ka gjør vel det? En måneds tid med masse løv på bakken ? Gjør det noe da?
Året har jo mer enn en måned.
Nei det gjør ingenting.
Men det som er litt rart det er at det sies ikke ” å se så flott….nå spretter bjørka di ” om våren når masse små
museører spretter ut og gjør den nakne bjørka om til et flott grønt og fargerikt tre.
Merkelig kor mye mer en kan se det visne løvet enn de fargerike museørene,
eg har mange ganger undret meg over hvorfor ?
Er det lettere å se løv på grusen enn det er å se friske grønne små blader som åpner seg for en ny vår
og sommer?

Regnet trommer hardt mot ruten akkurat nå og det er bare herlig å kjenne på at en er av de heldige
som har tak over hode og har det varmt og godt.
Tankene går til de som ikke har hus å bo i , for de menneskene finnes det flere av…også her
på Vestlandet.  Men det er ikke de som klager over været på sosiale medier, åneida…de som
klager mest er nok de som har det best.
Noe å tenke over kanskje ?

Ønsker alle en fin høstdag 🙂

2 kommentarer
    1. Tankefull i dag vennen? Eg syns at Bjørka er fin til alle årstider eg. Og skal man kose seg med det vakkre om vår og sommer så får man løv i hagen om høsten. OG da kan man plukke fargerike blad sammen med barebarn hehe,
      Her er det no 18 g sola titter fem innimellom. Men det blåser litt da. Men så lenge det ikkje regner er eg glad eg. Blir en tur til ut i dag. Har vært å henta en liten komode til å ha BB leiker i. Passer perfekt det.
      No skal eg kose meg med blogg og kaffi. Klem og nyt dagen inne.

    2. gretashobby: Eg er nok alltid tankefull, slipper det bare ikke ut offentlig hver dag.
      Her har det vært handling på finn.no og flott baderoms innredning står nå i kjelleren hos kjæresten. Strikket har eg også fått gjort på bilturen så tommelen opp der og 🙂
      Ha en flott kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg