Dagene går så fort

Så er det enda en gang fredag og helg, denne uken var over på et blunk.
Og eg har ikke strikket en maske siden onsdag ettermiddag,
det er like før eg får abstinenser kjenner eg.

Så nå er eg nødt til å strikke litt men først må eg få skrevet her.

Det har vært litt travelt de 2 siste dagene, men samtidig gjør eg noe eg liker,
nemlig å finne billige ting som gis bort eller selges på Finn.no
Og der er mye kjempeflotte ting og knallbillig også å få fatt i.
Det viser veldig sterkt bruk og kast mentaliteten mange nordmenn har fått de senere år.
Det kjøpes dyre flotte ting, som så selges kanskje allerede året etter fordi da er det ikke “in”
lengre og da skal en ha det nyeste på markedet igjen.
De som da har penger nok…de gir bort det “gamle” fordi de orker ikke bryet med å selge
det og evt. måtte oppbevare det en stund, neida…det skal ut….helst i dag, eller så går det på
dynga.

Men det er jo greit for slike som meg som ikke har økonomi til å kjøpe for titusener eller
mulighet for å skifte ut alt flere ganger på et tiår. Det er rett og slett bare å bruke litt tid,
en bil og litt krefter …så har en plutselig masse “nye”  flotte møbler og interiør ting.
Så for min del må folk bare kjøpe og kaste, eg tjener på det, men samtidig så synes eg det er helt
utrolig og viser bare kor mye penger enkelte har eller kor mye de handler og handler på kreditt
og sette seg i skyld og gjeld.

Nei nå skriker strikkepinnene på rettferdighet, og eg mååå bare strikke en omgang eller to på
en ny lue av typen Septemberstjerner.
Synes den er så fin, og sikker like letter i mange fargekombinasjoner
Ha en fin fredagskveld alle sammen.
 

4 kommentarer
    1. Du har så rett. Eg har aldri tenkt over gi vekk siden. Men var inne på der i går. Fant ikkje nært nok det eg var ute etter. Men kunne fått tak i dei hyllene vi trengte viss vi ikkje måtte kjøre så langt for å få tak i det. I dag skal eg se på selge. Eller i kveld da. Kva har du fått tak i no da skal tro.
      Du får strikket masse syns eg da. Veldig masse. Veldig fin den siste luen også. Flinke deg. Ønsker deg ein fin søndag og god start på ny uke. klem

    2. gretashobby: Finn.no er en kjempesmart side synes eg. Det er kjæresten min som har vært på utkikk etter møbler fordi han nå har kjøpt seg hus på Stord, tidligere har han bare leid et lite sted.
      Og det er flotte ting han har fått tak i til en billig penge. Flott spisestue med 6 stoler til, 2 glass skap i samme farge, 2 flotte taklamper og en gulvlampe …så langt …til den nette sum av 2350 kr.
      Eg har fått en stor ubehandlet kiste på gis vekk siden, som eg skal male og i dag skal vi hente en prismelampe til 100 kr.
      Så der er penger å spare.
      Eg synes eg får strikket for lite selv, men når vi kjører og eg sitter i passasjersetet passer eg på å strikke. Og da får eg gjort litt. Men kan ikke strikke mønster da, for da blir eg så kvalm fordi eg må følge så med på strikkingen,
      Ha en riktig fin søndag du også og nyt det nye hjemmet. 🙂 klem fra vest 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg