Den store lue helga.

Fredag fikk eg helt dilla på å strikke luer.
Det startet vel egentlig med at eg skulle strikke 3 luer i garn med slik reflekstråd i,
joda det gikk jo fort det.
Så da fikk eg blod på tann eller fart i pinnene kan vi vel heller si, for lue etter lue ble strikket
og søndag kveld hadde eg strikket 8 stykker.

Den siste lua var mye mønster på og den ble kjempefin, så den blir det nok strikket flere av.
Mangler dusk i den siste lua enda, men den kommer.

Så her er helgas arbeid med strikkepinner.

Luer med reflekstråd i :

Så ble det strikket 2 luer i mor aase garn :

Så ei lue i kabelgarn :

Og til slutt på søndag ei lue i Lima garn :

Hele lue gjengen samlet og eg er godt fornøyd 🙂

Ha en fin kveld

 

6 kommentarer
    1. Amy Eriksen:
      Tusen takk. Visst du mener de 2 i offwhite så er den strikket med en omgang 1: rett og 1 vrang, omgang 2: bare rette masker.
      Gjenta så desse 2 omgangene

    2. Takk for svaret. Nei, beklager, jeg mente de andre – grå, blå, rosa. Hvor mange legge du opp, hvor mange cm før du begynne å felle, og hvordan felle du? Beklager så mange spørsmål, men jeg synes at de ser akkurat hva jeg er ut etter for 2 barnebarn (tenåringer). Mange takk.

    3. Hei da er eg komen rundt her og. Det må eg sei var litt av ein produksjon. 8 luer på ei helg. Det er ikkje dårlig. Det er jo enormt da. Da har du luer til alle i familen :). Mange fine. Spes den med mønster på da. Den likte eg godt. Skal sei du får ting unna. Her strikkes det ikkje. Her gjøres bare andre ting. Nei no får eg komme igang her. Ha ei fortsatt fin uke. Klem fra Sem

    4. Amy Eriksen: Okei, skjønner. På den rosa lua låg eg opp 52 masker, pinne nr 8. Eg strikker litt løst . På den blå og grå la eg opp 48 masker. Strikket 2 rett og 2 vrang hele luen.
      På den rosa strikket eg så 35 omganger. Så 2 og 2 masker sammmen. Stikket en omgang uten felling, deretter ny omgang 2 og 2 sammen. Avsluttet så med å dra sammen de siste maskene. Håper du forstod forklaringen.
      Ha en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg