Gammel lampe skal bli ny !

For en stund siden fikk eg fatt i en gammel spesiell lampe på Finn.no
Den var preget av alder både på skjerm og lampedeler og forrige eier hadde overtatt den oghatt en
ide om å pusse den opp , men det ble aldri noe av så nå gav ho lampen bort.

Eg synes den var kjempefin og hadde med en gang planen klar for hvordan eg ville ha den.
Litt bilder av lampen slik den såg ut når eg overtok den :


Bordplaten var temmelig slitt og full av merker.
Nede langs kanten var det store hakk og en del tre som manglet

Selve stangen var brukket og reparert med elektrikertape så godt det lot seg gjøre
men når en fjernet den ble stangen deler deler istedenfor en.

Det første eg gjorde av å demontere lampen, fjerne stangen fra selve lampen.
Deretter ble treverket på lampen pusset og vasket og sett til tørk.
Etter god tørking ble hakk og manglene biter i treverket fikset med akrylmasse som fikk tørke
godt før en pusset lett over det for å få vekk ujevnheter.

Lampeskjermen ble kastet, den var både hull i og falmet og stygg, og selve skjelettet til skjermen
var ødelagt.
Deretter ble elektrikertape fjernet fra stangen og en fikk da to deler plutselig.
Pæreholderen ble fjernet fordi den var også en del knust.
Stangen ble vasket og så rengjort med Aceton.

Så var det klart for maling av treverk og spraying av stang.

 

3 kommentarer
    1. Du liker å holde på med slike ting. Sikkert kjekt å få det som ein vil. Men ein skal jo ha plass til alt også. Skjønner ikkje kossen du får plass eg da. Men det er jo meg da. Gleder meg til å sjå korleis det blir til slutt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg