Sokker i sytråd ????

Da er vi allerede komme midt i uka og det er knapt eg henger med.
Har ikke fordøyd alle inntrykk etter helgen før det er ny uke og nye muligheter som det sies,
og det har ikke vært tankeløse dager akkurat.
Der har vært ting som har opptatt hode hele tiden og tiden bare flyr.
Innimellom all flyvingen får eg strikket, ja det får eg, fordi så lenge eg er i passasjersetet så strikkes de,
og slik blir ting ferdig.
Må si at eg er fornøyd med at enda et “kurvprosjekt” er ferdig strikket, denne gangen er det “sytrådsokkene”
som eg kaller de, som er ferdige.
Eg skal ikke strikke slike sokker igjen med det første…….trur eg.
Pinner 2,5 og Regia garn….?… nei …pause med det nå.
Det er ikke tvil om at de er gode, og myke og tynne osv. men tråden er jo såååå tynn føler eg.


På bilde er sokkene utenpå vanlige sokker, derfor ser de litt store ut, men det er de ikke,
dei er ca str 39 og eg har allerede valgt ut den som skal bli eier av disse tynne ullsokkene.

I dag har ettermiddagen gått i båt og bussreise og der er mye rart å se når en er på tur, det
er sikkert. Mye av tiden på reisen bruker eg på å studere mennesker som er på farten, noen skal hjem,
andre skal ut å fly, noen er dagpendlere… andre er studenter.
Det er mye rart å se og mange inntrykk å få, men mest inntrykk gav mannen på bussen som sa til meg at eg måtte ikke ha kofferten ved setet…den måtte eg sette lengre bak der bagasjen stod. (midt i bussen)
Vel og bra det…om det hadde vært plass til bagasje der, men det var det jo ikke.
Men eg valgte å svare han like dumt….. “joda eg kan flytte bagasjen…og heile kroppen…
lengre bak eg, det går fint.”
Hvorpå eg bakset koffert, bag, nett og kropp bakover i bussen og holdt på å dunke ned flere
på veien bakover. I mitt stille sinn tenkte eg….du verden for en glup  person.
I bakerste halvdel av bussen ble eg sittende med kroppen i sete…bag og nett på fanget og
kofferten i midtgangen. Verre enn om eg hadde sittet der eg hadde tenkt, men men …
eg kom meg hjem.

Ha en fin kveld alle sammen 🙂

4 kommentarer
    1. God morgen fra Sem. Da fant eg din blogg også. Godt du ikkje har skreve for mange innlegg mens eg ikkje har klart å følge med.
      Syns det er kjekt å strikke slike sokker eg. Men eg bruker p nr 3 på den stort sett da. Desse var skikkelig fine da.
      Ikkje alle buss sjåfører er like hjelpsomme og smarte. ANdre vet ikkje kva godt dei kan gjøre for sine passasjerer.
      Godt å komme seg heim da. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg