Hva gjør eg med loppene ?

I dag har det vært en litt annerledes dag for min del, eg har klart å gjennomført ting
eg vanligvis ikke gjør. Som f.eks å gå på loppemarked , liker best å ha noen med meg da
og er der for mange mennesker så blir det tungt og vanskelig.
Men i dag gikk eg noen runder med meg selv før fuglene våknet , skal , skal ikke og var noe dårlig
før eg kom meg ut døren.
Men det er jo lov å snu ble det til slutt bestemt, og så var det ut døren tidlig slik at eg var der
ganske med en gang det åpnet. Eg visste godt med meg selv at visst der var en slik
mengde mennesker som eg har sett i avisen til tider så ville det bli en kort tur.
Og eg reknet vel egentlig med at det var det siden det var på Bergen Travpark,
men der tok eg feil.
Etter å ha sett at der var bare 10-15 biler konkluderte eg fort med at kanskje det var
noen av bilene som tilhørte de som arrangerte loppemarkedet.
Og der var ikke mye folk inne så det gikk bra.

Lopper ja…har en ikke nok ting?
Joda og derfor var det spesielle ting eg såg etter.
Var ikke for mye av de spesielle tingene men noen få kroner låg eg fra meg ja.
For min del så skal det helst være gamle ting, som eg kan se potensiale i ved å pusse de opp og få de akkurat
slik eg ser for meg i hode.

2 ting ble kjøpt som eg kjente eg ville ta fatt i .

Det ene var et lite bord , litt spesielt med den typen ben og dette har eg helt klart for meg
hvordan eg vil ha det.
Betalte 200 kr for bordet og er fornøyd med det.

Den andre tingen var en lampe.
Eg har aldri før sett en slik lampe, og eg aner ikke hvordan den kan bli seende ut, men den
skal i alle fall ikke være slik den nå eg.
Var ikke enig med prisen som ble oppgitt for her er det en del arbeid, skjermen er totalt ødelagt
og ledning kuttet ved lampe så her må det kjøpes nytt det også.
Etter litt frem og tilbake ble lampen min for 80 kr og det kan eg leve med.
Men allerede når eg kom hjem sendte eg bilde av lampen til ene datteren min
og sa at her trengte eg hjernekreativitet.
Det eneste eg vet ang. lampen er at den vil ikke ha trekvit fot når den er ferdig.

Bordet er allerede under oppussing…..
lampen spekulerer eg fælt på der den står.

Ha en fin kveld 🙂

 

9 kommentarer
    1. Så bra.😄 Du var tøff som gikk, handlet fikk du å gjort. Selv om du sikkert følte deg uvel, svett i hendene og kanskje svimmel å, så snudde du ikke på halveien. Å, det føles godt etterpå. 😊
      Ønsker deg lykke til med oppussinga av møblene, jeg er sikker på at lampa også blir fin.
      Hilsen ei som har kjent på de samme følelsene mange ganger.

    2. Anonym: Tusen takk. På en merkelig måte hjalp de eg handlet med meg veldig mye.
      Det var slitsomt fra eg kjøpte bordet til eg kom til lampen men da fant eg veldig roen i praten med han som solgte på den avdelingen liksom og det gjorde veldig godt kjente eg. Viktig med mennesker som gir en ro i sjelen og det gjorde han virkelig. Selv om han ikke visste om det.
      Tusen takk igjen og han en fortsatt fin kveld og en god søndag 🙂

    3. å flink du var. Når du har klart dette klarer du det sjølv om der er mye folk neste gang, viss du vil klare det. Spenndende å sjå korleis bordet og sjølvsagt lampen blir. Lykke til med begge deler. Ha ein fin dag i oppyssing moduset ditt. klem

    4. For en kul lampe da. Det bordet du kjøpte, tror jeg er likt mitt bare at jeg har 3 stk i forskjellige størrelser. Det er et stett bord eller hva det heter. Ikke sikkert det er det samme som ditt men det ligner. Om den ene langsiden har en smalere kant?

    5. Jeg så og på den lampen Marianne , syns den var utrolig fin form på men klarte ikke helt å se potensialet . Så kjekt at du kjøpte den , gleder meg til å se resultatet

    6. Anonym: Takk for det, synes lampen var veldig spesiell eg.
      Jo det kan godt være at dette bordet er det største i en serie ser eg, for det er et spor på ene sida, og den har smalere kant ja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg