Ferdig med jakka?

I går kveld fikk eg anledning til et lite besøk til ei venninne og da fikk eg spørsmål
om eg var ferdig med jakken eg strikker på.
Neida….den er ikke ferdig, for når eg strikker på den så må eg følge litt med liksom,
strikker jo en omgang rett og en omgang ei rett og ei vrang….og repeterer, og flere ganger
har eg jo sett at i prat med andre under strikkinga så har eg klart å gjort feil….strikket
vrang på rett og rett på vrang for så å se det etter flere omganger og bruker tid på å fikse opp igjen i rotet.

Så det er best med rettstrikk i slike settinger som har vært de siste dagene,
sitter og prater og strikker og ser film på en gang….da har eg dratt frem rettstrikk eller strikk
på et vrangborden til en sokk.
For eg har alltid noe på lur og den rettstrikken eg holder på med skal bli en genser en gang,
men uten noe mål om når. Genseren strikkes i Virgin Wool Deluxe fra Iceyarn.
Og vrangbord til sokker….ja det trengs alltid så det får eg også bruk for.

Når det gjelder sokkene så blir eg nesten litt frustrert…for garnet er jo så tynt
og det strikkes på pinne 2,5 så det går ikke akkurat fort.
Sokkene strikkes i Regia Mix it.
Angrer nesten på at eg startet på noen slike tynne sokker for det føles litt “plukkete”
rett og slett. Men men, det går sikkert bra til slutt.

Bolen på genseren har vokst voldsomt siste uken, bil og buss strikk i massevis og det vises.
Men ermer må en jo også ha så der er mye rettstrikk enda.
Så blir det mønster på bærestykke da, men eg har enda ikke bestemt hvilket mønster så dette
kan bli spennende.

Tåka ligger potte tett utenfor vinduet, og eg som synes eg har en fantastisk utsikt….
eg ser ingenting. Men på veien hjem i dag hadde eg flere timer med knallblå himmel og sol.
Enten du har vært av de heldige som har hatt sol….eller om du har lagt i tåkeland i hele dag
så ønsker eg deg en fin kveld 🙂

7 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen der med flere prosjekter på gang. Blir spennende å se hvilket mønster du velger på genseren. Ha en fortsatt fin kveld

    2. God morgen. Eg var av dei heldige og hadde sol hele dagen. Og det var så deilig. Og det ser ut som eg er på den heldigige siden i dag også. Sol fra klar himmel :).
      Så fin farge på den genseren. Hm, trenger eg flere gensere, tja hehe. Eg bruker p nr 3 på slikt garn eg da. Eg liker ikkje p nr 2,5 hehe. Vel ahr strikket noen på p 2,5 men syns dei blir liksp fine på p nr 3. Elsker å strikke slike sokker. Men det tar tid ja. Blir finest viss en har glatt strikk i mesteparten av brotet. Ribb oppe og ribb nede ved hælen og resten glattstrikk. Men det er no meg da. Ha ein strålandes dag. Håper du ikkje har tåke i dag og

    3. gretashobby: Har hatt strålende sol i dag og hagearbeid i 6 timer…sliten no.
      Veldig fin grønnfarge ja, det synes eg også. Når det gjelder sokkene så har eg aldri strikket sokker i slikt “sytråd”garn før…det tar tid ja.
      Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg