Personlig preget teppe nr 1 er ferdig

Av og til er staheten med å bli ferdig med noe større enn forstanden om at man bør legge seg,
og slik var det med meg sist natt.
Eg SKULLE ha ferdig fleeceteppe nr 1 som eg skulle sette personlig preg på ….
og sta som eg er så hang det på sofaryggen …ferdig og med trådene festet kl 02.25 i natt.
Lenge leve staheten.

Det hjalp meg nok at eg hadde sovet 2 timer middagshvil på ettermiddagen, gamle folk vettu
de trenger en middagshvil (selv om dagen i går var en dag uten middag)
Nei det er vel heller mer sannheten at eg har blitt flinkere til å legge meg ned og slappe av
når eg har mulighet, for ingenting springer fra meg….eg finner tingene igjen når eg våkner.

Garnet eg har brukt til å hekle kant med er det som heter Ren bomull hos Europris.
Til kr 19 pr. nøste.
Heklenål nr 3.5
Eg brukte ca 2.5 nøster på kanten på teppet som er 130 cm x 170 cm.
Eg kunne med fordel brukt mindre heklenål men eg ønsket kanten litt stor og løs.
Kanten fant eg oppskrift på etter å ha googlet etter heklekant på teppe.

Teppet skal brukes sene sommerkvelder når en farter rundt på tur med bobil,
men dette er jo ikke mitt teppe, mitt er knall rosa og skal få samme kanten…..
men det blir ikke i dag eller i natt.
I dag må eg ta meg selv i nakken og ikke sette meg til å hekle nå for
dagen må brukes til å tømme en tilhenger for singel…..så visst noen har lyst til å jobbe litt med
å trille singel så er de hjertelig velkommen hit.

Ha en flott lørdag

 

4 kommentarer
    1. Så vakkert det ble. Det vart noe helt anna ja enn slik det var fra før. blir kjekt for dere to å ha kvar sitt teppe på bobil tur.
      Hadde nok ikkjje hjelpt deg om eg var i nerleiken også. Ikkje med å trille singel, men kanskje eg kunne våre selskaps dame. Håper du får hjelp. Ha ein fantastisk dag

    2. gretashobby: Selskapsdame kan være greitt å ha det også, arbeidet går mange ganger lettere da.
      Pause i trillinga no, blir jo oppspist av mygg ute 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg