Skjorter trenger ikke bare være skjorter……

Den gamle Singer maskinen som eg lånte har virket utmerket og sydd som bare det.
8 gardinlengder ble sydd….
men så ville eg prøve noe annet, noe som var litt gøy.
Gamle skjorter som kunne gått i bosset….
eller til Fretex,
fordi mannen som eide skjortene ikke brukte de lenger.
Men hvorfor ikke lage noe gøy utav fine skjorter ?

Puter f.eks ?

Disse putene kan lages helt uten å sy, det er vel det de reklamerer for,
saks og så slikt bånd som strykes på.
Men det er vel ikke så veldig sterkt egentlig, så eg sydde med maskin eg.
Det er nok noe de fleste får til,  å sy en søm med maskin.

Synes det er artig å få lommene på skjorta med eg.
Den første puten fikk lommene litt for høyt oppe men pute nr 2 ble bedre.
Glemte ta bilde av første skjorta før eg klippet, så derfor starter bildene med
skjorten til pute nr 2.

Lett å “kle av” putetrekket når det skal vaskes….
er som å kle av ei skjorte det 🙂

 

8 kommentarer
    1. Oj så flink og kreativ du er, ble no Kjempekule :). Tror jeg har noen skjorter jeg ikke bruker jeg også, men dette blir litt vanskelig for meg:):). God kveld 🙂

    2. Har tenkt samme tanken sjøl, men har ikkje komt så langt. Har så mange prosjekt oppi haudet 😉 Du e flink, jaffall!

    3. Hei, hehe den var ikkje dum. HAr ikkje sett slike før eg da. Kvifor skal ein kjøpe dyrt stoff når ein har gamle skjorter ein kan bruke. Du er ikkje snau som prøver deg på slike. tøff vart dei .)

    4. gretashobby: Tusen takk 🙂
      Enkelt og kreativt og ikke minst billig. Kostet merd 29 kroner for en innerpute + litt sytråd eg hadde liggende. 🙂
      Ha en fin mandag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg