I drivhuset finnes ikke bare planter Del 2

Her er del 2 av drivhusets skatter


Dette litermålet var i daglig bruk hos min bestemor for 50 år siden

Diverse glassflasker gravd frem av jorden på Flatøy, på dette bildet bl.a flaske for blekk

Fløteflaske fra Bergensmeieriet gravd frem på Flatøy
Produsert fra 1950-1960

Gammel mugge, kjøpt på loppemarked i Danmark i 2014

Stor vindunk i korg, arv etter min far.

Hva har denne flasken inneholdt? Aner ikke.
Gravd opp av jorden på Flatøy.

Zalo på glassflaske. Gravd opp på Flatøy
Produsert mellom 1950 og 1959

Glass blekkhus gravd opp fra hage på Flatøy

Gammelt tefat, usikker på hvor fra

og enda ett tefat.

Arv etter min far

Mais blekkboks pyntet med papir

Flere glasskuler, eg synes de er nydelige.

Gammel Eddik glassflaske, gravd opp fra hage på Flatøy.

Askeladden fant…eg fikk.
Denne artige krakken fikk eg av en mann når eg var og kastet boss sist gang.

Et skatoll som eg fikk av min tante. Det var en av de første møblene min onkel kjøpte til seg selv når
han ble voksen.

De aller første kaktuspottene eg kjøpte som 15-16åring var av denne typen, men de er sikkert kastet.
Denne kjøpte eg for 10 kr på gjenbruksbutikk

Dette var en del 2 av ting i drivhuset…i tillegg er der selvfølgelig planter,
men det er en annen historie.
Ha en fin mandag. 

 

3 kommentarer
    1. tepausen.blogg.no: Tusen takk, det finnes masse nedgravne skatter …det er helt sikkert.
      Man må bare vite hvor man skal lete.
      Ha en fin mandagskveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg