Feie for egen dør

Så er helgen over
og kanskje dere som pleier lese bloggen min nå ligger og sover.
Joda….det burde eg også ha gjort
men så ble eg sittende her og tenke.
På ting som har skjedd i helgen og mennesker eg har pratet med
og alt surrer rundt på en gang.
Mange inntrykk har satt seg fast kjenner eg.

Vi mennesker er mange ganger så flinke til å mene så masse….
men vet en egentlig hva en mener så mye om ?
Det er ikke sikkert.
Kanskje vi bør være flinkere til å mene om oss selv istedenfor om andre.
For har vi egentlig grunnlaget vi trenger for å tru vi vet ting.
Feie for egen dør var det vel noe som het før i tiden,
kanskje vi skal ta hver vår kost og feie litt hos oss selv før vi prøver oss hos naboen ?

Kanskje naboen klarer feiingen selv, uten andres innblanding.
Det kan jo også hende naboen har helt andre verdier i livet enn det du og eg har,
for skal vi egentlig ha samme  verdiene ?
Nei  vi trenger ikke det, nei vi skal heller ikke det.
For det er akkurat det som gjør hver og en av oss så spesiell……vi skal ikke være like.

Fordi om Nils og Kari alltid vasker hus på fredagene så trenger ikke eg gjøre det.
De om det….. og om de da legger merke til at eg ikke vasker på fredagen….
ja så har de rett og slett ingenting med det.
De trenger ikke mene noe om det…..de kan mene hos seg selv.
Feie for sin egen dør.

 

3 kommentarer
    1. tepausen.blogg.no : Tusen takk. Ja så enig, ny kost hadde nok vært riktig enkelte ganger for nye koster feier bedre enn gamle 🙂
      Ha en fin mandagskveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg