Svidd i drivhuset

God morgen alle sammen
Helgen har flydd av sted og eg skjønner egentlig ikke hvorfor tiden må gå så veldig fort,
det er jo så vidt eg henger med i svingene.
Siden torsdag har det vært full fart og eg må vel si eg var temmelig sliten i går kveld.
Det er vel nesten sånn at egentlig så bør en bare stå på hele tiden,
for med en gang eg setter meg ned så siger eg sammen og holder på å sovne.

Fredagen ble for det meste brukt i drivhuset.
Det ble plutselig oppdaget at mange fuksiaer var halvvisnet eller visnet og da viste det seg
at plantene var svidd av solen.
Eg hadde ikke trodd at de ble svidd gjennom den type plasttak, men jo….så absolutt.
Så da var det å kjøpe fiberduk, skjære til og feste hele veien mellom hver eneste takstol
og det tok litt tid. Men eg fikk god hjelp så det gikk fint.

I tillegg fikk eg hjelp til å henge opp plantelys over det store plantebrettet
og to lys armaturer ble hengt opp i taket.
Litt trasig at av 16 lysrør så var det bare 4 som virket, så det blir litt innvestering for å få
nye lysrør i alt , men det må jo gjøres.
 

I dag skal eg prikle om massevis av småplanter så det er bare å gå i gang.

Ha en riktig fin søndag.

7 kommentarer
    1. Ja det blir fort varmt nå og vinterhagen min ble for varm for mine planter slik at de hadde ikke valg og måtte flytte ut. Pirkle burde kanskje jeg også gjort men da har jeg ødelagt plantene. hvordan gjør du det?

    2. Det er fælt så fort tida går av og til, men når ein tenker etter, så er det jo fordi ein har ein del å gjere, og at ein har det bra. kjekt å få ordna opp i drivhuset og så godt at du har hjelp, så går ting så mye lettere. Dere som er hage og drivhus entusiaster har nok mye å gjøre fremover no. Koser dere tenker eg. Ha ein super dag. vennen

    3. gretashobby: Tusen takk. Ja her er mer enn nok å gjøre og i helga ble det nok litt vel mye for min del for i dag er det helt tomt i kroppen og ikke i form. Men slik er det…..noen dager slik og andre dager sånn. Får ta det som det kommer. I dag er det i alle fall kviledag 🙂
      Ha en riktig fin mandag 🙂 Klem

    4. tepausen.blogg.no: Eg priklet om masse i går.
      Egentlig skal man da plante en og en plante i egen potte, men eg liker klaser med blomster mer enn eg liker sånn en og en plante liksom, så derfor setter eg flere planter sammen. F.eks 3 småenkeltplanter i en klase. Fyller opp ei potte med jord, tar småplantene opp av der eg har sådd de ved å ta under de liksom, ned i jorda, for å ikke ødelegge de små tynne røttene. Lager et hull med fingeren i den nye jorden og setter småplantene forsiktig litt dypt i den jorden og dytter forsiktig jord rundt så en ikke knekker stilkene på de små skjøre plantene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg