I halvsvime

God morgen alle sammen.
Joda morningen er nok god den selv om eg føler meg i halvsvime etter en meeeget kort natt.
Full jobbing utendørs i går og så ble eg plutselig følge på legevakten klokka 18, jaja….det er jo fort gjort
så eg blir gjerne med som støtte.
Personen hadde jo vært på legevakten mandag kveld også , uten resultat og nå 2 døgn senere var
smertene like store. Slik kan en jo ikke gå rundt…..det var jammen bokstavelig sagt for personen kunne jo
overhode ikke gå. Ikke kunnet gått på 2 døgn
Og av og til føler man jo at man ikke blir tatt alvorlig og da kan det være greit med litt følge…..
kan bli litt mer trykk på legen for å finne ut noe da.


Men så endte legevakttimen opp med sykehusbesøk og køsitting….jammen godt eg hadde tatt med
garn og heklenål. For det hadde eg virkelig nytte av de kommende timene.
Minutter -halvtimer- og timer går….. 2,5 time fra vi kom til Haukeland til legen kom….
så ny venting….vurdering….litt mer venting…
heklenåla fikk kjørt seg !
Et hode ble laget og øyne sydd på….lue ble laget.
Konklusjon må nesten være at om du vil ha ro til å få gjort noe så ta deg en tur på legevakt eller sykehus,
der får en gjort masse mens en venter.
Kø er lurt….det har eg alltid ment, det gjelder bare å bruke tiden til rett ting.

4 timer etter ankomst sykehuset ble vurderingen tatt og noe ble værende på sykehuset mens
vi andre kunne kjøre heim igjen.
For så å oppdage omkjøring i milevis……jaja er vi komme skjevt ut så er vi det…
Kveldsmaten, neida det bør vel kalles nattmat ble handlet på Shell for mitt kjøkken er ikke åpent
kl 01 om natta.
Så legevaktbesøket som startet kl 18 ble avsluttet da vi kom hjem 01.15
Og eg et helt hode rikere  (i veska)

Hadde en da vært konstruert sammen slik at at man kunne legge seg med en gang så hadde
jo dette vært tålig bra.
Men så er det noe som heter “landing” …..og det startet da kl 01.30 etter å ha fått unge i seng.
Landing kan ta litt tid….da skal kroppen finne ro og hvilemodus før en kan legge seg,
og det er mye som spiller inn på kor lang tid det tar.
Så 02.30 var eg totallandet og funne puten.
Vekking 07.15…jaja kunne vært verre.

Joda for å være på den totalt sikre sida så våkner eg kl 06.15…..tjohei og niks mer søvn.
Opp og stå……
kjennes ut som eg har vært på en stor stor fest.
Skal ikke lyge og si eg ikke er trøtt i topplokket men denne dagen var planlagt før gårkveldens hendelser
så det er bare å finne noen fyrstikker for å holde øynene åpne og trå til.

Men eg kan ikke sitte meg ned å hekle….for da sovner eg jammen.
Ha en fin våken dag alle sammen

 

2 kommentarer
    1. Hei. Det vart litt av ein kveld på deg da. Eller natt. Men som du sa du hadde med heklenålen og garn og da overlevde du. Og det var nok sikkert veldig kjekt for den andre at du var med. Litt godt å vere flere når slike ting oppstår. Gjekk vel tålig bra da får eg håpe.
      Så får du bare brette opp armene og få det beste ut av dagen. Det går nok bra. Du blir nok trøttere i morgen vil eg tro. Ha ein våken dag vennen. Klem

    2. gretashobby: Ja her brettet eg opp armene og gikk på med krum hals….har vært en aktiv helt med mye folk og mange hendelser så det nyttet ikke å legge seg ned liksom. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg