Tanker en tirsdagsmorgen

Det er mye eg synes er litt bakvendt.
Det lages stadig nye regler for det ene og det andre,
ting en har levd med i 100 år er plutselig blitt galskap
og “forståsegpåere” og “bedrevitere” kommer og forteller oss
om alt som har vært gjort feil i en årrekke.

Til og med brystmelk som tidligere var det viktigste barnet fikk…
nei det er plutselig ikke godt nok alene…
fordi en får mangler av det ene og det andre.
Merkelig at våre besteforeldre iheletatt vokste opp.
De må jo ha manglet mye.

Det forskes på det ene og det andre
oppnevnes grupper i masse rart…
som skal finne ut av det utroligste.
Samtidig har vi ikke tid til å prate med de eldre på sykehjemmene
fordi det er så underbemannet og vi har ikke ressurser nok.
Hva om vi oppnevnte grupper som kunne prate med de eldre
istedenfor å forske på alt mulig rart.

Eg mener selvfølgelig ikke at det ikke skal forskes….
spørsmålet er vel heller på hva og hvorfor.

Biler skal gå på hydrogen istedenfor bensin og diesel….
hvorden skal staten få inn nok penger ??
Det oppnevnes nok noen forskergrupper som skal komme med ideer
og forske litt på hvorden en skal løse slikt.
Så kommer det nye regler….
og sånn går nå dagene.

Eg synes mye har blitt litt opp ned ……Slik som denne barnehagen på bildet.

 

 

3 kommentarer
    1. Du verden for et bygg! Nei det er ikke godt å vite når det vites så mye forskjelligt og nytt hele tiden. men jeg tror at dersom moren spiser sunt og ikke mangler noen ting så er det godt nok for barnet. Heldigvis så holdt jeg meg til en god bok jeg kjøpte om amming og fulgte den uansett hva helsesøstrene sa og ikke sa. Fullammet til de var ca 6 mnd og stoppet ved ca 12 mnd alder. Da var jeg og barna fornøyd. Tror ikke det var feil. Hallemin naturen er jo innredet på den beste måten og den skal vi ikke tukle med…..
      Men som nevnt så tror jeg det er viktig at moren har et godt kosthold hele tiden….
      Ikke skal vi spise sånt eller sånt men det er ikke så lett når en ikke er bonde og jeger og er avhengig av å jakte i butikkene
      Ha en flott dag kjære du

    2. tepausen.blogg.no: Tusen takk for flott kommentar. Nei det er ikke lett i denne verden….å vite hva som er best og riktigst. Men vanlig folkevett har no folk overlevd med i alle tider så eg rekner med det virker enda 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg