Tanker på årets siste dag.

Som alltid så blir det  de siste dagene av et år gjort refleksjoner over året før en går inn i et nytt.
Og slik er det også denne gangen.
Det har skjedd mye i året som snart er over,
eg har fått enda at barnebarn, en smilende liten gutt.
Det er jo en av livets største hendelser at et barn blir født.
I den andre ytterkanten har eg fulgt en onkel til graven,
det er jo en av de vondeste hendelser.

I mellom disse ytterkantene har det jo skjedd masse….
2015 vil blant annet bli husket som det store konfirmasjonsåret, der 1 barnebarn, 3 tantebarn og 1  bestevenninne barn ble konfirmert i løpet av 3 uker….det var en kjempetravel periode følte eg.

Så fikk eg med god hjelp bygget meg drivhus dette året, og det skal bli spennende utpå vårparten når det skal drives frem massevis av planter.
Eg fikk endelig besøkt Briksdalsbreen, en tur eg har hatt lyst til siden eg var ung, men det har jo andre blitt til. Nå fikk eg gått over den brua eg har sett bilde av siden eg var liten, bilde av hesteskyss over brua på vei opp til breen.
Det ble 5 turer til Polen i løpet av året og 1 tur til Danmark
2015 ble også året min mor fikk diagnosen Alzheimer.
Dette ble også året der en måtte tenke seg tilbake i livet og se og kjenne på tidligere hendelser.
Alt i alt et år med veldig mange hendelser, store og små, men alt kan jo ikke tas med her.

Eg startet 2015 med sykehusinnleggelse, akkurat slik eg hadde avsluttet 2014.
Siden da har eg gått en lang lang oppoverbakke føler eg, eg har brukt de siste 12 månedene på å stabilisere angsten igjen etter at den slo meg i bakken igjen i des 2014 og eg ikke fikk virkning av tidligere medisin og så måtte i gang med utprøving av nye medisiner.
En lang utprøving som har tatt hele året.
Med medisiner har forhåpentligvis eg kontrollen nå……ikke angsten.

Så ser eg fremover mot et nytt år samtidig som eg vil takke alle som har hjulpet meg i året som snart er over, familie, venner osv.
til og med de som leser det eg skriver, for uten dere hadde jo ingen lest.
Tusen takk til hver og en av dere.

Ønsker alle et riktig GODT NYTT ÅR.


 

5 kommentarer
    1. Godt nytt år til deg også Marianne <33 Jeg gleder meg til å bli enda, enda bedre kjent med deg i det nye året 2016 <3 <3Mye som har skjedd for deg også i dette året som har gått..<3Men i morgen starter vi med et helt nytt kapittel i livet vårt.. og det blir egentlig veldig bra.. <33
      Jeg er veldig glad for at du er den du er, takk for at du er min bloggvenn <3 Mange hjerteklemmer fra meg til deg <333

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg