Gjenbruk

Tidligere i år var eg så heldig å få kjøpe 2 gamle møbler.

Eg er glad i gamle møbler, men vil gjerne pusse dei opp så eg får dei akkurat slik eg vil ha dei.
Tidligere har eg malt det aller meste hvitt, men denne gangen ville eg litt tilbake til noe lignende som mine besteforeldre hadde en gang i tiden.
Min farge ble nok litt sprekere enn det de hadde…men pytt pytt…eg synes det ble stilig.
Kanskje eg maler dei i en annen farge seinere, hvem vet.

Slik farge hadde begge delene når eg kjøpte dei.

På neste bilde er grunningen kommer på. Eg vet eg skulle ha pusset litt mellom strøkene, men det gjorde eg ikke, og eg har dermed ikke en glatt og glinsende overflate i møblene nå.

Så ble skapene malt men det gikk lang tid før eg klarte finne knottene eg ønsket.
Helt tilfeldig ramlet eg nesten over noen knotter for noen uker siden i Polen ….og visste med en gang at DER….der var knottene eg skulle ha.
Nå mangler det en ting og det er at eg må ha noe magnetsystem på 2 av dørene som hele tiden glir opp.

Reaksjonene har vært forskjellige…..noen har likt fargen med en gang…..andre har sagt de nok trenger litt tid til å fordøye og bli vant til det ( det sa faktisk eg selv også)….noen har kanskje ikke turt å si noen som helst….og 1 har turt å sagt at nei mal det om igjen.

Men eg liker det….så det blir slik til eg er lei av det.
Fornøyd eg 🙂

800 kr betalte eg til sammen for skapene…..fikk også hele historien til skapene, men dessverre har eg glemt mesteparten. Men de er laget i Svelgen i Sogn og Fjordane.

8 kommentarer

Siste innlegg