Plutselig 8 år

Mine besteforeldre hadde enkelte ting som eg den dag i dag kan se på…. og stenge ute alt og bare se på…. og være tilbake til der og da.
Til en tid for lenge siden.
Til noe som for meg er så veldig spesiellt,
til det som kan kjennes som en barndoms trygghet.

Eg prøver å se for meg noe ………
hvor stod den hunden tidligere…..
hvor stod den før veggseksjonen ble kjøpt i mine besteforeldres hjem ?
Men eg klarer ikke se det,
eg klarer ikke finne plassen……
selv om eg vet hunden var der.

Eg sier til meg selv……….
ta deg sammen……. fokuser……
og eg kan finne en “nesten” plass…..men nei….
eg kan ikke se den.

Eg spoler et par år frem,
og der står den så tydelig.
Øverst på veggseksjonen….ca 1 meter fra vinduet,
der den for meg hører hjemme.

I dag tørket eg støv av deg kjære hund,
der du fortsatt står på samme veggseksjon.
Men du står ikke i hjemmet du stod i….
i hjemmet som for meg var mitt hjem.

Men eg kan se på deg…og fokusere……
og på et øyeblikk er du og eg……
sammen….
tilbake der vi hørte til.
Du og eg…… hos bestemor og bestefar.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg