Litt mer drivhus…

Det ble ikke gjort alt som eg hadde tenkt å gjøre i dag.
Plutselig kom eg på at eg var bedt på kaffi, nei te….kl 6 og det er ikke så mange timer til.
Så istedenfor å stresse med ting eg ikke er nødt til så kan eg heller sette meg å slappe av med en kopp te nå, før eg tar en dusj og tar livet med ro frem til eg skal gå.

Men litt mer ble det nå gjort i drivhuset, eg fikk inn en god del planter, plukket av vissent og gule blader og kuttet de litt ned. Det blir første gang eg skal overvintre fuksia utendørs i drivhus, så eg er litt spent på korleis dette skal gå. Eg snakket litt med en gartner om det og han sa det var jo ikke nødvendig å klippe plantene ned, men det er jo klart at en får jo plass til flere visst de ikke er så store. Så eg prøver meg frem.

Varme må eg også ha når temperaturen kryper under 0, eg satser på å holde en temp. på ca 3-4 gr.
Visst vinteren blir mild slik vi pleier ha det langs kysten, så er det ikke så veldig lang frost periode.
Får teste og se i alle fall.
Men først må eg jo bli ferdig å tette alt.

Eg har også tatt inn en ampel med “Million Bells” , skal se om eg klarer holde liv i den gjennom vinteren 🙂
Den var veldig stor tidligere i sommer, så klippet eg den helt ned og nå er den blitt bra stor igjen og blomstrer masse.

Tomatplantene eg hadde ble kastet i dag, og de aller siste Cherry tomatene for i år er plukket.
Koselig å gå og spise litt tomater mens en jobber i drivhuset.
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg