Nydelig morgensol

God morgen.

Fantastisk morgensol gjør så absolutt noe med humøret.
Ser rett i fotostativet på terrassen når eg ser ut stuevinduet, det står igjen der etter at eg prøvde å få flotte bilde av rød måne idet den kom opp i går kveld. Ikke helt fornøyd med resultatet trur eg, men har ikke sett over bildene enda.
Vært ute og tatt 2 morgenbilder i full fart


Dagen starter slik de fleste torsdager de siste 10 årene har gjort, på behandling, nærmere bestemt psykomotorisk fysioterapi
Kjenner godt på kroppen at i dag bør timen bli satt av til massasje og kanskje spesielt til “strekking av brystkasse” om eg kan si det rett ut. Musklene i brystkassen er knytte og vonde, ikke vanskelig å kjenne det. “Rustningen” som flere leger har kalt det er 100 % på.
Så det kommer til å kjennes etter behandlingen i dag, men samtidig gjør det godt å få løsne opp litt på rustningen.

I dag datt noen ord inn i hode mitt igjen, noen ord en venninne sa for litt siden.
“er det ikke på tide å avslutte den behandlingen visst du har gått der i 10 år” spurde ho, “du ser jo at du blir ikke frisk av å gå der”
“Er det ikke på tide å prøve noe nytt?” lurte ho på.

Frisk???? tenker eg…..eg glemmer mange ganger å definere meg selv som “syk”
Eg holder meg stort sett oppegående, fungerer stort sett i hverdagen, selv om eg aldri vet når et nytt angstanfall kommer….så er det ikke noe eg går rundt å tenker på og definerer som “sykdom” hele tiden.
Eg kommer sikkert til å måtte leve med dette i større og mindre grad, det har eg jo gjort i mange år nå.

Så eg går ikke til noen behandling for å bli tryllet “frisk”, eg går for å holde kroppen i gang, løsne på den harde “rustningen” og holde maskineriet best mulig i gang.

Ha en fin dag der ute……enten dere går med rustning eller ikke 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg