Busstur

Når en er på lang busstur får tankene god tid til å surre rundt i hode. Ikke sitter eg med musikk på ørene og ikke snakker eg med noen, så tankene får flyte fritt.

Hadde det ikke vært for at eg blir så bil/buss sjuk om eg ikke ser på veien heile tida,så kunne eg ha skrevet masse på en 3 timers busstur.
Men nei, eg må holde blikket på veien ellers går det ikke mange minutter før eg blir dårlig.
Eg kan riktignok strikke på buss, men ikke lese og heller ikke skrive.


Plakat på ekspressbuss

Det er så avslappende å bare sette seg inn på en buss, trenger ikke følge med trafikken, trenger ikke tenke på noe ang. reisen. En sitter mye høyere enn i en personbil og en får sett mye. ( visst det ikke blir mørkt i løpet av turen)
En sjåfør gjør sitt beste for at passasjerene skal få en behagelig tur.
Noen få ganger har eg reist med buss der sjåføren har kjørt som om han har stjålet både buss og passasjerer, men de aller fleste eg har vært passasjer hos har kjørt behagelig.


Stille og rolig på ferja en lørdagskveld



Flere ganger har eg tatt buss Bergen -Trondheim og det synes eg er en flott tur.
Også Bergen -Stavanger er en flott tur.
Kunne egentlig tenkt meg å reist på en busstur ned gjennom Europa, med guide.
Det tror eg hadde vært en opplevelse, slippe planlegge noe, slippe tenke over noe and spisesteder og overnattinger, guide til å fortelle en ting på veien, rett og slett bare være med og bruke øynene til å se og oppleve nye steder.

4 kommentarer
    1. Kjekt å kjøre ferje, men ja det er fælt å sitte på bussen når den er” stjålet”. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg