19.10.2015

Nydelig kveld der sjøen ligger blikkstille og innbyr til en flott båttur. Å bruke båt som fremkomstmiddel når været er bra er bare helt supert.

  


 

Når en har kjørt de ca 20-25 milene opp og ned siden i 1988 så kan en veien meget godt og den byr ikke på de helt store overraskelsene. Da er det fint å gå ombord på båten og reise sjøveien.Vi har en flott kyst også på Vestlandet. 

Utenfor Mongstad.

 

Turen går til Florø der eg håper på noen fine dager sammen med barn,  svigerdøtre og barnebarn. Tar det helt som det kommer men kjenner at eg har noen venner som eg også skulle ha besøkt, og da spesielt en person. Flere ganger har eg tenkt at nå skal eg dit,så har dagene gått, en er sliten og utsetter det litt til og så plutselig må en reise hjem. Og slik kan en faktisk lage dårlig samvittighet for seg selv, en følelse av at en ikke strekker til, samtidig som en er redd den personen det gjelder blir lei seg fordi en aldri tar turen innom. 

Denne gangen har eg ikke tenkt, overhode ikke planlagt noe. Ikke engang planlagt enda hvem som kommer på kaien og henter meg. Ikke planlagt hvor lenge eg skal være heller. Tar det som det kommer. Men er det noen venner som skal besøkes så vet eg veldig godt at det er Britt som virkelig fortjener besøk. Utrolig lenge siden eg har vært hos henne. 


Men nå skal eg ikke begynne å planlegge noe som helst akkurat nå. Nå skal eg bare nyte et halvt rundstykke med egg og laks + en pils, nyte atmosfæren ombord og det blikkstille havet.

Det får være nok det….akkurat nå

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg