Et par timer i Sopot

 

Etter første runde hos tannlegen i dag og mens vi ventet på kveldens timer hos tannlegen for de andre så reiste vi til Sopot.

 



Det første vi gjorde var å finne oss en flott kafe der vi kjøpte oss en nydelig frokost enda det var langt på dag. Det ble polsk frokost på to av oss og to engelske frokoster på den ene av oss. 😉


 

Kjempegod mat og super service og vi storkoste oss der. Kaffi og ei heil kanne med nydelig te, det var så flott. Etter det ble det litt vandring før vi gikk opp i det gamle fyrtårnet ved moloen. 136 trappetrinn opp og en får en fantastisk utsikt over Sopot. Det er mange flotte ting i Sopot synes eg men de aller første tingene eg tenker på er moloen, stranden,hotellene ved stranden og det skjeve huset. 

 

Etter turen i tårnet vandret vi utover moloen. Temperaturen har vært lav denne turen, ca 7 grader og eg var redd det skulle bli iskaldt utpå moloen, men det var ikke så galt som eg hadde trudd. Eg føler det er så fredelig å gå der, selv om det er mange mennesker som går tur der. Det har nok noe med sjøen, bølgeskvulp og måsene å gjøre.

 

Hadde det vært varmt i dag ville eg ha sotte der og slappet av litt men det gikk ikke denne gangen. Så gikk turen til den store kirken , der var vi inne og tok bilder. Flott kirke med flotte motiv i de fargede vinduene. Etter litt mer vandring gatelangs på jakt etter en festival som en litt tvilsom taxisjåfør hadde tipset oss om,og som han sikkert hadde drømt om…..for vi fant ingenting, så gikk turen tilbake til tannlegestolen.

 

Og for første gang kunne eg sitte og se andre ble ropt inn til tannlegen…..og eg skulle ikke inn. 

 


 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg