Nå er det rette tiden…..

Nå er tiden kommet der eg storkoser meg på hagesenter rundtomkring.
Tiden eg og ene datteren har snakket om hele sommeren når vi har sett planter vi gjerne ville hatt.

Tiden når en får 70 % avslag på planter…..det er da eg ser meg råd til å kjøpe planter eg ellers på året går fort forbi.
70 %…det er penger det. Da kan til og med eg kjøpe et tre som vanligvis koster 1000kr, og så gå ut døren kun 300 kr fattigere.
70% ….da er det gøy å handle.

Så det ble en rask kikk innom hagesenteret i øsende regnvær og uten jakke……det var nok den manglende jakken som var årsaken til at turen ble så kort.
Full fart…..for å få en oversikt.
Så hjem og tenke.
Når en har veldig begrenset plass å plante på må det tenkes litt, men eg finner alltid et sted der er plass til noe,det blir aldri fullt 🙂

70 % på alle løvfellende busker og trær…bortsett fra frukttrær, jo det blir nok en liten tur nedom samme hagesenter i morgen.
Har allerede tenkt ut noe 😉

Og til alle andre som har ventet på denne tiden…lykke til i jakten på flotte planter til en rimelig penge 🙂

3 kommentarer
    1. atlelundhaug: Det er flere måter å overvintre en tåre på .
      Hovedpoenget er at den tåler ikke frost så den må inn i hus. Har dere drivhus kan den overvintre der,klippes en god del ned før den settes i drivhuset og da må drivhuset holdes på plussgrader hele vinteren, helst på minimum 5 grader.
      De aller fleste har ikke drivhus, så de kan overvintre tåren i en kjeller, mørkt og kaldt, men selvfølgelig ikke minusgrader. Dette gjorde eg alltid tidligere.
      Da må en være litt “voldelig” mot tåren før en setter den inn. Rive av alt av blader, og klippe den kraftig ned, eg klippet den veldig mye ned.
      Det eneste den da trenger er at du kikker innom den en gang i måneden og gir den pittelitt vann visst den er veldig tørr. Ellers kan den bare stå der i mørke til ca mars.

      Det vil nok komme bilder av mine tårer når eg skal ta de inn for vinteren, da kan eg jo også klippe ned en slik eg nå har skrevet om. Eg skal for første gang ha de til overvintring i drivhuset mitt , så da klipper eg ikke de like mye. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg