Ny bok

Sannheten skal frem, og sannheten er at det går seinere med strikkingen no i høst enn det gjorde i fjor høst. Bare vel 2 måneder så er det jul, og eg kan vel konstatere at eg er heilt ute på bærtur når det gjelder å strikke og hekle eller på annen måte handlage alle julegavene. Eg ligger langt etter skjema rett og slett.

Akkurat nå holder eg på med litt hønsestrikk, og det er veldig kjekt.
Labber skal det bli, men det krever konsentrasjon å følge mønster hele tiden, så det er ikke akkurat noe en kan gjøre mens en sitter og skravler med datteren for eksempel
Men det går fremover….


Det er veldig viktig for meg å strikke begge sokkene samtidig, derfor har eg nå laget leggen på ene, og hopper så over til sokk nr 2 for å strikke like langt på den.
Dette har eg funnet ut eg er nødt til å gjøre, for gjør eg ikke det, og bare strikker sokk nr 1 ferdig……så blir det veldig sjelden sokk nr 2, og det er jo veldig trasig for de alle fleste ønsker seg 2 like sokker.
Det samme gjør eg med votter, og med ermer på gensere og lignende

Inspirasjon…ja det trenger vi til masse forskjellig….og eg trenger det til strikkinga kjenner eg.
Så eg har nettopp kjøpt meg litt ny inspirasjon. 🙂
Når en kan få ei inspirasjonsbok som koster 389,- for kr 149,- ja da var valget enkelt. 🙂

Så nå ligger boken Mer Skappelstrikk på bordet og eg håper den kan gi meg mer fart i strikkingen.
Eg har masse gøyt garn som fint kan brukes til herlige plagg.

4 kommentarer
    1. Så fin strikk du har begynt på. Det er ikke alltid det går etter planene vi legger. Kos deg med strikketøyet,det er det viktigste. Jeg må godta at gutten som skal ha genseren jeg har begynt på kanskje ikke får den fordi jeg kan ikke strikke for tiden, pga skade, mest på høyre hånd. Strikking = avkobling, avstressing for meg og nå har jeg det ikke lengre. Men en dag så er vel hendene gode igjen. Så kos deg i det tempoet som er der for deg nå. Ha en fin dag.

    2. Naomi: Takk for det , eg synes faktuisk det er gøy å strikke sokker. Det er jo egentlig heilt utrulig for tidligere var det pyton. Men så ble eg medlen av gruppen Bittamis Design for strikkelystne på facebook og da tok det helt av 🙂
      Nei det er ikke alt som går etter planen, eg har faktisk ei babytrøye som er nesten ferdig, til mitt første barnebarn……og ho er 15 år nå 🙂 så sånn kan det gå.
      Håper du blir bra i hendene så du får strikke igjen.
      Ha en fin kveld.

    3. Ritamarita: Tusen takk. 🙂 Ja det hjelper ikke å stresse, da mister en jo helt lysten.
      Synes det er veldig kjekt at strikking kom så på mote igjen, nå strikkes det i alle aldre og det er kjekt.
      Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg