Tur langs sjøen

I dag har vi hatt helgens fineste vær, og det passet godt med en tur i sjøkanten.
Fin temperatur og stille sjø så det var bare koselig med en liten tur.

Enda eg har bodd mange år kun en halvtimes kjøretur fra denne kystbyen så er det mange steder eg aldri har vært. Som f.eks her på “prata” som det heter, som er en populær badeplass nær byens sentrum.
Her finnes det en liten sandstrand for de minste og svaberg for de litt eldre.
Selvfølgelig veldig rolig i dag, uten noen badegjester. Men flott å bare sitte på svabergene og se utover sjøen, stille og fredelig.


Vi ruslet videre bort til byens rorbuer og båthavn.
De første rorbuleilighetene åpnet i 1995 og nå er det totalt 15 leiligheter.
Eg kan ikke helt huske hvor mange rorbuleiligheter som ble åpnet i 1995, men eg husker godt spørsmålet eg fikk om å male dørskilt til de forskjellige leilighetene.
 
De ville ha dørskiltene litt spesielt og selvfølgelig noe som hadde med rorbuer og sjøen å gjøre.
Så det ble til at eg skulle male dørskilter til leilighetene med forskjellige motiv til hver dør, og ikke bare det, men det skulle være forskjellige fiskemotiv til hver leilighet.
Du verden kor redd eg var den gang, redd for at de ikke skulle bli fornøyd med skiltene.
Men det ble de og skiltene ble hengt opp, ett på hver dør.
I dag såg eg igjen noen av skiltene når eg gikk forbi på oppsiden av rorbuene og dette er skiltet på ene leiligheten. Litt rart å se det igjen over 20 år etter at eg malte det.

6 kommentarer

Siste innlegg