Min form for lørdagsaktivitet.

Er i landets vestligste by med ca 8800 innbyggere.
Eg har ikke sett så mange av de, det har vært ei rolig helg.
Det er vel ikke heilt det store livet i Florø i helgen men det er jo alt et hva en er ute etter.
Måsene har lørdagstreff på en av flytebryggene ved byens handlesenter og personlig synes eg det er koseligere å sitte å se på måsene enn å gå inne på handlesenteret.
Ute er det friskere og friere, mye bedre enn å gå inne i kø blant andre folk som har lyst til å bruke penger, eller som har seg en lørdagsrunde for å treffe kjentfolk og slå av en prat.

Sjøen ligger stille og bortsett fra litt yr i luften er været egentlig fint.

Rett foran meg litt lengre fremme ligger den gamle båten ” Svanhild. “
Svanhild ble bygd på Nordmøre i 1889 og gikk i gamle dager i fraktefart mellom Kristiansund og Lofoten med fisk og salt.
Det er en flott båt og eg har tidligere vært om bord der og tatt bilder.

Til høgre for meg, ved kaien ligge Atløy.
Båten ble bygget i Bergen og var et kombinert laste- og passasjerfartøy og hadde sertifikat for 120 passasjerar. Den gjekk i rute kysten mellom Bergen og Sogn og Fjordane fram til 1960.
En av de fine gamle båtene langs kysten. 🙂

Det var litt om gårsdagen.
Ha en fin søndag så lenge.

4 kommentarer

Siste innlegg