Frøya

Kattemoren i heimen heter egentlig Frøya men kalles bare pusemoren.
Det er nok fordi ho er moren til de 2 andre kattene i heimen.

Frøya er av og til modell når eg tar bilder.

Etter at eg måtte ha henne til dyrlege og barbere nesten hele katten i vår har ho nå fått pelsen sin igjen og er fortsatt uten en floke.
Men det er om vinteren det pleier floke seg , for når vinterpelsen kommer i tillegg til all pelsen ho har så blir det rett og slett flokekatt.

Etter barbering i vår hadde ho bare pels på hode, halen og “opp til kne” på labbene.
Opp til kne høres temmelig dumt ut, men bare en forklarningsmåte.


Det er ikke alltid ho er så glad i å være modell, men så plutselig glimter ho til.
Har vel like mye med meg å gjøre som med katten. For her sitter eg mange meter fra katten og bare knipser. Katten sitter på benken under det vegghengte tv….ser på meg og bare venter på at eg skal jage ho ned derfra. Er jo ikke lov å sitte oppå benker og bord.

Ho turte til slutt til og med å legge seg ned.
Det ble ikke like lett for meg å ta bilder da, så det ble litt “blomsterkatt”

Nydelig katt rett og slett.

6 kommentarer

Siste innlegg