28.08.2015

Fredagskveld…..stille

Etter en ettermiddag i totalt kaos med å lete frem ting og prise ting til garasjesalg på søndag,
har nå stillheten senket seg. Ei stund var det totalt kaos her, nå er det litt mer oversikt, tingene ligger stort sett et sted, priset og klar til å bæres ut.
Nå er det i carporten jobben ligger.
Der er det ikke ryddig, ting må fjernes, det må lages til bord eller lignende til å sette alt på.
Men eg har morradagen til å gjøre det på så det skal gå bra.
Dette garasjesalget har eg snakket om lenge, men eg trengte et spark for å komme i gang rett og slett.
Det sparket fikk eg, fikk skrevet lapper og hengt opp i går og i dag, annonsert på facebook med beskjed om at eg håpet mange kunne hjelpe å dele så mest mulig fikk vite om det.
Og da MÅ en jo liksom gjøre noe, en kan ikke annonsere og så bare sitte der.
Det er ikke alltid lysten og “orken” jobber sammen nemmelig. Det hender de sliter hver sin vei.
Lysten roper : “YESSS eg er med !!! ” 
mens “orken” tenker : “HJEEELP eg orker ikke. “
Så slites en mellom desse to, og det kan en utrulig nok, rett og slett bli veldig sliten av.
Det høres teit ut, eg vet det, men eg vet også at det er sant at det kan fungere slik.
Det er da eg kan tenke : skulle ønsket eg hadde den energien eg hadde som 20 åring, 25 åring, 30 åring 35 åring. (lenger kan eg ikke si, for da merket eg mer og mer at energien forandret seg)
I dag kan eg bli så sliten av en times kamp mellom “lysten” og “orken” at eg kan måtte legge meg en times tid å slappe av. Dumt, men sant.

Så i siste minuttene av behandlingstimen min i dag hos psykomotorisk fysioterapaut nevnte eg så vidt at eg skulle ha garasjesalg søndag og fikk da spørsmålet: “Orker du det da, det trengs litt overskudd til å gjennomføre det.” Da merket eg at eg stengte av, nå er det å prøve å stå i det, og å gjennomføre.
Så får eg kvile på mandag.

Og nå er det bare stille, kun oppvaskemaskina høres. Og det føles veldig veldig stille.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg