Så altfor mye i hode

God kveld alle sammen.

Så skriver vi plutselig 2.desember på kalenderen,
hva skjedde ????

22 dager til julaften !
og eg har faktisk ikke følt høst på en måte,
eneste eg har merket det på er lyset, eller mørket om du vil si det slik.

Fordi denne høsten har vært så fylt av sol og lys egentlig,
kanskje ikke så rart eg ikke henger helt med.
Året , og spesielt høsten har vært fylt med mer opplevelser enn eg har hatt på flere år tilsammen.


Eg har reist, og reist mye, veldig mye og derfor har eg ikke fått med meg mye eg ellers hadde opplevd ang. overgang fra sommer til høst osv.
Og alt det eg har opplevd siden 2.august i år det tar veldig lang tid å fordøye, 4 måneder er det,
og de 4 månedene har vært som en stor lang tur.
og det verste av alt,
eller kanskje beste…..eg vet ikke….
det er vel at eg fortsatt ikke har tatt inn alt som har skjedd på den tiden.
Kanskje det er derfor eg ikke helt skjønner at det er 22 dager til julaften ?

Eg vet ikke kortid eg klarer føle at eg henger med i tiden igjen, men bortsett fra at det snart er julaften så stresser eg ikke så mye med det.
Eg har opplevelser som eg kan kjenne på som rett og slett står i kø,
og når eg ser på ca 5000 bilder som er tatt siden 1.august så blir eg overveldet rett og slett.

Så eg henger meg bare med i juleforberedelser,
henger opp julelys og juledekorasjoner eg har laget og tar dagene som de kommer.
Julegavene er vel i boks…. trur eg.
Men blir litt forvirret når eg kjøper noen eg tror eg mangler og kommer hjem og ser nedi en pose og sier til meg selv : “oj eg hadde jo kjøpt til dei”
Ikke helt kontroll nei.
Jaja, kommer vel bursdager neste år 😉

Men når søsteren min sier : ” nei gå hjem og sjekk ” når eg lurer på å kjøpe julelys…
ja da vet eg at ho har rett.
For eg husker jo ikke fra i fjor jul hva eg har,
og eg kjøpte jo noe i fjor før jul
???
Er det rart man blir forvirret ?

Så hva slapper eg av med?
Jo eg lager ting av perler.
Ja men du har jo sikkert mange ting du laget av perler i fjor , sier min søster da.
Joda, men pynte opp med nye ting det kan man jo og slappe av med å være kreativ og lage noe det er godt for både kropp og sjel.
Da roer eg ned.
Og det trenger en jo nå i adventstida.
Nyte ventetiden, det er jo det adventstiden er.

Må bare finne frem resten av julepynten….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg