Reise

Tur til Mosterhamn på Bømlo

Lørdagen måtte nytes, knallblå himmel gav oss en herlig dag og eg tok turen til et sted eg lenge har hatt lyst til å besøke, nemlig Bømlo. Men skal en se hele Bømlo er ikke det gjort på et øyeblik...

Reise uten kontroll

Så skal eg snart ut å reise igjen, utenlands. Og selv med flyskrekk og angst så er det noe eg ser frem til, for det å få reise og oppleve andre steder i verden, det er flott. Nå skal ikke reisen...

Da er eg på vei....

Så er eg i gang.....eg skal tilbake til et sted eg har lengtet tilbake til siden tidlig dette året. Et sted der eg finner en fullstendig ro og fred i sjelen. Et sted der det ikke finnes jag etter ...

Båttur i nydelig høstvær

For et herlig vær !!! Joda eg er av de som ikke har været som mitt favoritt tema å snakke om, men når en har dag etter dag i oktober med sol fra skyfri himmel.....da er det herlig. Eg skriver he...

Trollstigen

Å kjøre langs norske veier er mye opp og ned og sving her og sving der, av og til kan man nesten føle man kjører i sirkler fordi det er så mange svinger. Eg har tidligere kjørt mange svingete vei...

Hardangervidda

Dagen har blitt natt og denne dagen ble tilbrakt på Norges tak , Hardangervidda, det meste av tiden. Kjempeflott natur brer seg over vidda og en skal ikke gå langt fra veien før en får en...

Gulltraktoren i Geiranger

I Stryn har de en rosa traktor stående mitt i gata, det er Moods of Norway eg tenker på når eg ser den. Men ikke visste eg at i Geiranger der har de gulltraktor. Skikkelig stilig og kjempepopulæ...

Flott å kjøre Atlanterhavsveien

En av stedene eg har fått sett og kjørt denne sommeren er Atlanterhavsveien. Det har eg alltid hatt lyst til men har aldri kjørt så langt ute på kysten mellom Måløy og Trondheim. Været var hel...

På tur hjem

Så var det tid for en båttur igjen. Det er en flott måte å reise på...iallefall når været er fint. Eg er jo redd på sjøen når det er bølger men dager som i dag er det bare flott. Så flott det ...

Litt flere bilder fra Hardanger

Det hører vel med til sjeldenheten at eg tar for få bilder når eg er på tur, og slik var det jo også med dagsturen til Hardanger. Ha en fin dag :)

Bilder fra Utne i Hardanger

Noen bilder fra den bygda Utne i Hardanger Ferjekaien på Utne synes eg er et fint lite sted og for min del er det Utne Hotel som er mye av grunnen til det. Hotellet er et av Norg...

Litt bilder fra Tyssedal

I dag er det søndag og en veldig stille og slakk dag. Men slike dager kan jo blant annet brukes til å ordne opp i litt bilder og ikke minst  legge ut noen bilder på bloggen. I uken som ha...

Lynvisitt til den rosa traktoren

"Fagre Stryn" kaltes det tidligere....om det gjør det nå vet eg ikke men stryn har jo en rosa traktor vettu og den må festes til kamera. I tillegg hadde Europris kjempepris på hårfarge og d...

En utfordring med utsikt

Første dag i Lodalen og temperaturen var fin på Kristi himmelfartsdag, så det var bare å ta med seg kamera og komme i gang med å ta litt bilder. Hadde tenkt å starte rolig....en tur inno...

Sande Camping i Lodalen

Det var onsdagskveld, torsdag er fridag og for mange startet det langhelg denne onsdags kvelden. Og det merket eg spesielt når eg kom til Sande Camping i Lodalen. Bobil etter bobil rullet inn på ...

Årets første cruiseskip

God morgen alle sammen. Dagen i går strakk rett og slett ikke til så det ble ikke noe blogging på meg i går. Mye skulle gjøres og sekken skulle pakkes for en ny tur, denne gangen litt nord på Ves...

Fotoinnlegg fra Haugesund m.m

I går gikk turen til Haugesund....Sveio og Stord. Ble en lang dag kan man si, fra tidlig morning til kveld. Men på grunn av litt avtaler så ble det ikke stoppet alle steder eg kunne tenkt meg å s...

Lokalmat

God morgen alle sammen. I går gikk turen til et sted eg ikke hadde vært tidligere, nemlig Åkratunet. Her var eg og handlet blant masse lokal mat og drikke, og der var  masse spennende...

Tur i bøkeskog

Å gå tur i bøkeskog er ikke noe eg har gjort så mye. Men det var flott å gå der og eg såg motiver alle steder. Så å gå tur med  meg og ein hund....det kan ta sin tid, den ene stopper hele ti...

Liten tur til Haugesund

Haugesund er en by eg aldri tidligere har besøkt, men tidligere denne uka fikk eg sjansen til det og det var kjekt. Nå var eg ikke så lenge i byen , men lenge nok til å ta noen bilder iallefall. ...

The Terminal

Har du sett den filmen..? Om han som bor på en flyplass over en lang periode. Ikke fikk han reise hjem og ikke fikk han gå ut duren på flyplassen.   Det er mye rart å se på et slikt sted. ...

Kirke med kirkeskip

Eg snakket i går kveld om at eg ville prøve å komme nær hurtigruta dennemorningen, men det ble dessverre ikke noe av. For når eg tenker over hva klokka var den morningen eg fikk et glimt av sørgåen...

Et glimt av hurtigruta

Disse to bildene viser litt av Florø by.Bildene er tatt fra Botnaholten og den kvite tingen en ser ute i sjøeneronsdagens sørgående hurtigrute som forlot Florø havn 08.15,og det var hurtigruteskipe...

Fjøsbesøk

I dag startet eg dagen med en tur i fjøsen.Dagen er 10 ganger bedre enn gårsdagen, kroppen har fått tilført de virkestoffene den var i mangel på i går og livet er lettere. Eg er temmelig sliten, me...

Heime igjen

Ja så er eg tilbake heime.Det ble ingen oppsummering av søndagen...og heller ingen skriving om mandagen,rett og slett fordi eg orket ikke.Eg hadde ikke så mye energi igjen og den eg hadde brukte eg...

Nesten sommervarme.

Denne søndagenstartet seint her hos meg og du verden den gikk fort.Eg liker jo ikke at dagene går så fort.I kveld kom det er vil kalle første skikkelige høstruskeværet.Vinden tok seg kraftig opp fr...

Gatelangs i mørket

Så er en ny dag over. For min del har det vært en rolig dag, har til og med sovet litt midt på dagen. Men er nok ikke alle som kan si det samme,og eg trenger ikke gå lenger enn til personen eg rei...

Griselabb?

Inne i shoppingsenteret Galeria Baltycka har de denne uken et marked. Veldig flott og spennende, men siden vi reiser lett, med kun håndbagasje blir det ikke noe handel på oss, da får det bli bilde...

Bergensvær i Gdansk

Ja en gang måtte eg oppleve det også, et Gdansk i ekte Bergensk regnvær. Ikke bare noen dråper, men regn.Vann rennende ovenfra slik at vi som kom ut av kjøpesenteret måtte snu og gå inn igjen. F...

God frokost på Hotel Vrest

Da har eg slappet av med en god og ikke minst lang frokost på Hotel Vrest. Hotel Vrest er et lite og billig hotell utenfor sentrum av Gdansk, i området Wrzeszcz. Hotellet ligger 5 minutters gåtu...

Still alive

God ettermiddag fra Gdansk i Polen. Eg har klart å gjennomføre å komme meg hit i dag også, egentlig er det prestasjon nok for i dag kjenner eg.Det er veldig bra at det ikke er eg som skal jobbes...

På tur med bror min og en til

No....no driv eg å overgår meg selv.Så har det heller aldri skjedd før at eg har hatt 3 flyturer på en måned !Det er jo helt vilt.Eg har prøvd alt eg kan å ikke tenke på det de siste dagene, for eg...

Høst i Gdansk, Polen

Heime igjen i formiddag og etter det......spist....sove og spist igjen, og så lagt bildene inn på pcen og sett gjennom og slettet en del.Ca 27 timer fra en låser ytterdøren til en låser den opp igj...

Good afternoon Norway

Gdansk ønsket oss velkommen med knallblå himmel og sol i dag. Ikke noe er flottere enn en slik velkomst. Flyturen gikk fint, nydelig vær å fly i. Reiser veldig lett denne gangen, kun liten håndbag...

En følgesvenn er godt å ha

God morgen. På 3 av mine 6 turer til Polen til tannlege har søsteren min stilt opp for meg og fulgt meg.Første gangen ho var med meg var tidlig i år.Eg hadde noen måneder tidligere gjort etforsø...

Busstur

Når en er på lang busstur får tankene god tid til å surre rundt i hode. Ikke sitter eg med musikk på ørene og ikke snakker eg med noen, så tankene fårflyte fritt.Hadde det ikke vært for at eg blir ...

19.10.2015

Nydelig kveld der sjøen ligger blikkstille og innbyr til en flott båttur. Å bruke båt som fremkomstmiddel når været er bra er bare helt supert. Når en har kjørt de ca 20-25 milene opp og ned s...

Skal bli godt med sin egen seng i natt

Da har vi sagt goodbye til Gansk for denne gang ogdenne kroppen bare lagt på sofaen og slappet av det meste av ettermiddagen, før eg så pakket ut etter turen.Det har vært en fin tur, men også slits...

Et par timer i Sopot

Etter første runde hos tannlegen i dag og mens vi ventet på kveldens timer hos tannlegen for de andre så reiste vi til Sopot. Det første vi gjorde var å finne oss en flott kafe der vi kj...

Siste dag før heimreise

God morgen. Ingen som ligg på latsiden her, om en time skal eg være i tannlegestolen. Så blir det seinfrokost kanskje, før det er mulig vi tar oss en tur til Sopot. Tilbake til tannlege i kvel...

Gdansk

Dagen starter tidlig etter en natt med lite søvn. Masse lyder utenfor og eg følte det var så varmt hele tiden. Opp kl 07 og på plass hos tannlegen kl kvart på 9. Dette er sjette gangen eg er her s...

Å gjennomføre det som var bestilt

Når en har bestilt billetter til noe lang tid på forhånd,så må en jo prøve å gjennomføre. Det har vært en lang dag,med masse uro. Startet veldig tidlig i dag og har fulgt meg i rykk og napp hele d...
Marianne

53, Lindås

Hei! Prøver meg på noe helt nytt, blogg. Mor til 5 barn der alle har flyttet hjemmefra og en lurer på HVA I ALL VERDEN NÅ ? Av interesser er det nok fotografering, strikking, hekling og hage som står øverst på listen, noe bloggen vil være preget av. Angst vil også være et tema og ellers ting som preger dagene mine. Følg meg gjerne :)