Reise

Haugesund i nydelig vr

I dag har eg vrt en liten tur til Haugesund , et Haugesund i sol og med knallbl himmel. Etter et rlite stopp p butikken Perlestrikk, tok eg kamera med og gikk et par kilometer tur mens d...

Resten av turen :)

Hei og god morgen denne mandagen. Det er p tide ta resten av turen som eg tok dere med p i sist innlegg. I det innlegget avsluttet eg i Vadheim og n gr turen videre langs Sognefjorden fr eg...

Blir du med p tur ?

God kveld alle sammen. Sist sndag kjrte eg fra Flor og hjem i et vr som var helt fantastisk mildt sagt. Og det var godt eg kunne nyte dagen og bruke laaang tid heim og nyte og forevige solen,...

Tur til Kjenndalsbreen

Sist helg ble brukt i Loen og bde fredagen og lrdagen ble det turer p ssteren min og meg. Lrdags ettermiddag ble brukt til tur til Kjenndalen og Kjenndalsbreen. Kjenndalsstova i...

Bdalsstra

Bdalsstra ligger i Lodalen og er et nydelig sted som eg var for frste gang i sommer. N tok eg ssteren min med meg dit for vise henne dette fine stedet nesten innerst i dalen. En kan kjre ...

Tur til Mosterhamn p Bmlo

Lrdagen mtte nytes, knallbl himmel gav oss en herlig dag og eg tok turen til et sted eg lenge har hatt lyst til beske, nemlig Bmlo. Men skal en se hele Bmlo er ikke det gjort p et yeblik...

Reise uten kontroll

S skal eg snart ut reise igjen, utenlands. Og selv med flyskrekk og angst s er det noe eg ser frem til, for det f reise og oppleve andre steder i verden, det er flott. N skal ikke reisen...

Da er eg p vei....

S er eg i gang.....eg skal tilbake til et sted eg har lengtet tilbake til siden tidlig dette ret. Et sted der eg finner en fullstendig ro og fred i sjelen. Et sted der det ikke finnes jag etter ...

Bttur i nydelig hstvr

For et herlig vr !!! Joda eg er av de som ikke har vret som mitt favoritt tema snakke om, men nr en har dag etter dag i oktober med sol fra skyfri himmel.....da er det herlig. Eg skriver he...

Trollstigen

kjre langs norske veier er mye opp og ned og sving her og sving der, av og til kan man nesten fle man kjrer i sirkler fordi det er s mange svinger. Eg har tidligere kjrt mange svingete vei...

Hardangervidda

Dagen har blitt natt og denne dagen ble tilbrakt p Norges tak , Hardangervidda, det meste av tiden. Kjempeflott natur brer seg over vidda og en skal ikke g langt fra veien fr en fr en...

Gulltraktoren i Geiranger

I Stryn har de en rosa traktor stende mitt i gata, det er Moods of Norway eg tenker p nr eg ser den. Men ikke visste eg at i Geiranger der har de gulltraktor. Skikkelig stilig og kjempepopul...

Flott kjre Atlanterhavsveien

En av stedene eg har ftt sett og kjrt denne sommeren er Atlanterhavsveien. Det har eg alltid hatt lyst til men har aldri kjrt s langt ute p kysten mellom Mly og Trondheim. Vret var hel...

P tur hjem

S var det tid for en bttur igjen. Det er en flott mte reise p...iallefall nr vret er fint. Eg er jo redd p sjen nr det er blger men dager som i dag er det bare flott. S flott det ...

Litt flere bilder fra Hardanger

Det hrer vel med til sjeldenheten at eg tar for f bilder nr eg er p tur, og slik var det jo ogs med dagsturen til Hardanger. Ha en fin dag :)

Bilder fra Utne i Hardanger

Noen bilder fra den bygda Utne i Hardanger Ferjekaien p Utne synes eg er et fint lite sted og for min del er det Utne Hotel som er mye av grunnen til det. Hotellet er et av Norg...

Litt bilder fra Tyssedal

I dag er det sndag og en veldig stille og slakk dag. Men slike dager kan jo blant annet brukes til ordne opp i litt bilder og ikke minst  legge ut noen bilder p bloggen. I uken som ha...

Lynvisitt til den rosa traktoren

"Fagre Stryn" kaltes det tidligere....om det gjr det n vet eg ikke men stryn har jo en rosa traktor vettu og den m festes til kamera. I tillegg hadde Europris kjempepris p hrfarge og d...

En utfordring med utsikt

Frste dag i Lodalen og temperaturen var fin p Kristi himmelfartsdag, s det var bare ta med seg kamera og komme i gang med ta litt bilder. Hadde tenkt starte rolig....en tur inno...

Sande Camping i Lodalen

Det var onsdagskveld, torsdag er fridag og for mange startet det langhelg denne onsdags kvelden. Og det merket eg spesielt nr eg kom til Sande Camping i Lodalen. Bobil etter bobil rullet inn p ...

rets frste cruiseskip

God morgen alle sammen. Dagen i gr strakk rett og slett ikke til s det ble ikke noe blogging p meg i gr. Mye skulle gjres og sekken skulle pakkes for en ny tur, denne gangen litt nord p Ves...

Fotoinnlegg fra Haugesund m.m

I gr gikk turen til Haugesund....Sveio og Stord. Ble en lang dag kan man si, fra tidlig morning til kveld. Men p grunn av litt avtaler s ble det ikke stoppet alle steder eg kunne tenkt meg s...

Lokalmat

God morgen alle sammen. I gr gikk turen til et sted eg ikke hadde vrt tidligere, nemlig kratunet. Her var eg og handlet blant masse lokal mat og drikke, og der var  masse spennende...

Tur i bkeskog

g tur i bkeskog er ikke noe eg har gjort s mye. Men det var flott g der og eg sg motiver alle steder. S g tur med  meg og ein hund....det kan ta sin tid, den ene stopper hele ti...

Liten tur til Haugesund

Haugesund er en by eg aldri tidligere har beskt, men tidligere denne uka fikk eg sjansen til det og det var kjekt. N var eg ikke s lenge i byen , men lenge nok til ta noen bilder iallefall. ...

The Terminal

Har du sett den filmen..? Om han som bor p en flyplass over en lang periode. Ikke fikk han reise hjem og ikke fikk han g ut duren p flyplassen.   Det er mye rart se p et slikt sted. ...

Kirke med kirkeskip

Eg snakket i gr kveld om at eg ville prve komme nr hurtigruta dennemorningen, men det ble dessverre ikke noe av. For nr eg tenker over hva klokka var den morningen eg fikk et glimt av srgen...

Et glimt av hurtigruta

Disse to bildene viser litt av Flor by.Bildene er tatt fra Botnaholten og den kvite tingen en ser ute i sjeneronsdagens srgende hurtigrute som forlot Flor havn 08.15,og det var hurtigruteskipe...

Fjsbesk

I dag startet eg dagen med en tur i fjsen.Dagen er 10 ganger bedre enn grsdagen, kroppen har ftt tilfrt de virkestoffene den var i mangel p i gr og livet er lettere. Eg er temmelig sliten, me...

Heime igjen

Ja s er eg tilbake heime.Det ble ingen oppsummering av sndagen...og heller ingen skriving om mandagen,rett og slett fordi eg orket ikke.Eg hadde ikke s mye energi igjen og den eg hadde brukte eg...

Nesten sommervarme.

Denne sndagenstartet seint her hos meg og du verden den gikk fort.Eg liker jo ikke at dagene gr s fort.I kveld kom det er vil kalle frste skikkelige hstruskevret.Vinden tok seg kraftig opp fr...

Gatelangs i mrket

S er en ny dag over. For min del har det vrt en rolig dag, har til og med sovet litt midt p dagen. Men er nok ikke alle som kan si det samme,og eg trenger ikke g lenger enn til personen eg rei...

Griselabb?

Inne i shoppingsenteret Galeria Baltycka har de denne uken et marked. Veldig flott og spennende, men siden vi reiser lett, med kun hndbagasje blir det ikke noe handel p oss, da fr det bli bilde...

Bergensvr i Gdansk

Ja en gang mtte eg oppleve det ogs, et Gdansk i ekte Bergensk regnvr. Ikke bare noen drper, men regn.Vann rennende ovenfra slik at vi som kom ut av kjpesenteret mtte snu og g inn igjen. F...

God frokost p Hotel Vrest

Da har eg slappet av med en god og ikke minst lang frokost p Hotel Vrest. Hotel Vrest er et lite og billig hotell utenfor sentrum av Gdansk, i omrdet Wrzeszcz. Hotellet ligger 5 minutters gtu...

Still alive

God ettermiddag fra Gdansk i Polen. Eg har klart gjennomfre komme meg hit i dag ogs, egentlig er det prestasjon nok for i dag kjenner eg.Det er veldig bra at det ikke er eg som skal jobbes...

P tur med bror min og en til

No....no driv eg overgr meg selv.S har det heller aldri skjedd fr at eg har hatt 3 flyturer p en mned !Det er jo helt vilt.Eg har prvd alt eg kan ikke tenke p det de siste dagene, for eg...

Hst i Gdansk, Polen

Heime igjen i formiddag og etter det......spist....sove og spist igjen, og s lagt bildene inn p pcen og sett gjennom og slettet en del.Ca 27 timer fra en lser ytterdren til en lser den opp igj...

Good afternoon Norway

Gdansk nsket oss velkommen med knallbl himmel og sol i dag. Ikke noe er flottere enn en slik velkomst. Flyturen gikk fint, nydelig vr fly i. Reiser veldig lett denne gangen, kun liten hndbag...

En flgesvenn er godt ha

God morgen. P 3 av mine 6 turer til Polen til tannlege har ssteren min stilt opp for meg og fulgt meg.Frste gangen ho var med meg var tidlig i r.Eg hadde noen mneder tidligere gjort etfors...

Busstur

Nr en er p lang busstur fr tankene god tid til surre rundt i hode. Ikke sitter eg med musikk p rene og ikke snakker eg med noen, s tankene frflyte fritt.Hadde det ikke vrt for at eg blir ...

19.10.2015

Nydelig kveld der sjen ligger blikkstille og innbyr til en flott bttur. bruke bt som fremkomstmiddel nr vret er bra er bare helt supert. Nr en har kjrt de ca 20-25 milene opp og ned s...

Skal bli godt med sin egen seng i natt

Da har vi sagt goodbye til Gansk for denne gang ogdenne kroppen bare lagt p sofaen og slappet av det meste av ettermiddagen, fr eg s pakket ut etter turen.Det har vrt en fin tur, men ogs slits...

Et par timer i Sopot

Etter frste runde hos tannlegen i dag og mens vi ventet p kveldens timer hos tannlegen for de andre s reiste vi til Sopot. Det frste vi gjorde var finne oss en flott kafe der vi kj...

Siste dag fr heimreise

God morgen. Ingen som ligg p latsiden her, om en time skal eg vre i tannlegestolen. S blir det seinfrokost kanskje, fr det er mulig vi tar oss en tur til Sopot. Tilbake til tannlege i kvel...

Gdansk

Dagen starter tidlig etter en natt med lite svn. Masse lyder utenfor og eg flte det var s varmt hele tiden. Opp kl 07 og p plass hos tannlegen kl kvart p 9. Dette er sjette gangen eg er her s...

gjennomfre det som var bestilt

Nr en har bestilt billetter til noe lang tid p forhnd,s m en jo prve gjennomfre. Det har vrt en lang dag,med masse uro. Startet veldig tidlig i dag og har fulgt meg i rykk og napp hele d...
Marianne

54, Linds

Hei! Prver meg p noe helt nytt, blogg. Mor til 5 barn der alle har flyttet hjemmefra og en lurer p HVA I ALL VERDEN N ? Av interesser er det nok fotografering, strikking, hekling og hage som str verst p listen, noe bloggen vil vre preget av. Angst vil ogs vre et tema og ellers ting som preger dagene mine. Flg meg gjerne :)